Tuesday, February 9, 2010

Enebakk rundt

Hvem er keen?

Sjekk ut hjemmeside her

Monday, February 8, 2010

Helga da vøtt

Først av alt;
Tusen takk for en strålende lørdag.
Gode venner gjør bursdager og andre greier uforglemmelig.
Har inntrykk av at ikke alle er like glad i islendinger som meg, men den islandske festen var fantastisk.... Men som de sier; Über-geil!

Jeg sto på krava og gikk på ski til Enebakk igår. Det var hardt, og jeg brukte i overkant mye tid hengende over stavene, og kunne aldri øke pulsen til over 50-60%.
Jeg ser vel egentlig litt prega ut....

Saturday, February 6, 2010

Topp lørdag!

Nettopp tilbake fra 1 t 40 min tur i Nordmarka. Startet fra Rikshospitalet og gikk dit løypene førte meg. Grunnsmøring var Espen og Andres superprepp fra tirsdag, med et godt lag blå swix oppå! Cera-glid skapte nok en gang skumle situasjoner i nedoverbakkene. Hva er det andre smører med da, siden de glir så dårlig? Teknikken var litt bedre fra sist tur, men ropte ved et par anledninger på innehavere av verdens eldste yrke i dag også. Glipptak suger!

Nå har jeg tatt en dusj, og begynner å bli klar for heisakveld! André er 26 år, og det skal det drikkes ettertraktelig for!

Gratulerer med dagen skinkerytter´n!

Thursday, February 4, 2010

Topp torsdag

Med torsdagen fri så skulle det bli både skole og trening. Som vi alle vet, så er jo noen ting viktigere enn andre, så det ble mye trening...

Startet dagen med 3000 meter svøm (nesten....)
500 oppvarming, 4x500 hvor alle lå rett over 9 min, og 500 nedsvømming (som fikk en brå slutt da jeg ble sparka i trynet av en av de udugelige folka som ikke skjønner i hvilken bane de hører hjemme)
Kjenner at jeg har brukt overkroppen mye i det siste, men tror allikevel at jeg snart er klar for å se årets første 5000 meters-økt.

Så var det hjem til lunch, en time på øye og ut i marka.
Skitur på 1 time og 45 min, med bollestopp på Lillo-seter. Man kan si mye stygt om Ruter, men den Sollumskogbussen skal de ha skryt for. Aldri kontroll på den heller....
De nye godskia! Eller ikke så nye lengre, men desto bedre...
Etter bollestoppen var det bare 30 min rolig gange, og jaggu sto ikke bussen og ventet på meg når jeg kom frem.

Månedens sitat

"Jeg er toppidrettssjuk"

Pre Race Report, Geelong 70,3

Så, her er planen:

prøver å ta det rolig på svømminga, har liggi på 40minutter uten våtdrakt under trening så tipper jeg skal ut av vannet på ca 36 min, og ut av T1 på 40.

Syklinga starter me en lite fin bakke rett ut av transition så ikke mye tid til å bli komfortabel på sykkelen de første par minuttene der. Mye av sykkeletappen består av dårlig vei og små opp- og nedoverbakker. Håper å klare å snitte på rundt 33 km/t på syklinga, blir en interessant jomfrutur på "fartsmonsteret"!

Løpinga må jeg se an litt da jeg kommer sålangt, men håper å legge meg på 4:30 per km etter at jeg kommer meg igang skikkelig.

Hele regnestykket ser da omtrent slik ut!

svøm: 36 min
T1: 4 min
sykkel: 2t 45 min
T2: 5 min
løp: 1 t 35 min

totalt 5 t 5 min.

Hvis denne planen holder blir jeg veldig fornøyd! I mine øyne står og faller hele greia på sykkeletappen. Hvis sykkelen er komfortabel nok til å holde ut i nesten 3 timer så går detta som bare rakkern! hvis ikke så går det åt skogen, men i mål skal jeg lell!

Tuesday, February 2, 2010

Jomfrutur og nestentryn...igjen

Duket for en flott jomfrutur på nye ski for Are, dro jeg,André og Are opp til Grefsenkollen for å bryne oss på de etterhvert kjente løypene (og utforløypene...). Sett bort fra at det var rundt 11 blå og vind fra ræva til en kald satan, samt helt oppskrapet første utfortrasè, så vart dette en knall tur. Omkring 1,5 time med fantastisk glid, glipptak, MANGE skjellsord, litt cowboy ble fasiten for kveldens økt! Takk for turen, gutter!

Sunday, January 31, 2010

Søndagsturen

Kort oppsummert: 2 timer og 5 min. Første halvdel av turen var eneste tanken at jeg aldri skulle drikke igjen, mens andre halvdelen tenkte jeg stort sett på hvordan jeg skulle amputere venstrefoten min. Oppdaget forresten en ny måte å tryne på idag ;-)

Yngve?!?!?
Hvor var du?!?!
Hadde jo regnet med at ihvertfall du skulle stille....

Saturday, January 30, 2010

Fellesstart søndag 31.01.2010

Vi starter i morgen fra Sollumskogen klokka 1200, og går rundt 3 timer.
Ja, jeg er smertelig klar over at det kan bli litt øl idag, men det får nå gå!

Friday, January 29, 2010

Prosjekt TT: fullført!

Da er Cervelomonsteret så godt som klar til bruk! Bilder kommer snart!

Thursday, January 28, 2010

Fantastiske Nordmarka

Hadde idag en finfin tur fra Sollumskogen - til høyre i "der-hvor-gutta-tjuvstarter-krysset" - fulgte lysløypa mot Sinober - forbi Lilloseter (hvor bolla koster 20 spenn) - tilbake til Sollumskogen.

Hele turen i trivelig selskap en hemmelig venn av Team Zero to Heroes, og i noe av det beste været og de nyest oppkjørte løypene jeg har vært ute i i år.

Wednesday, January 27, 2010

Skitur onsdag

2 timer. Skøyting. Utslitt. Kjørte som bikkje. Trikk hjem. Cola og Pizza. Nam

Sunday, January 24, 2010

Søndagstur i Nordmarka

Jeg var gira på en lengre tur idag, og etter flere forfall endte jeg på tur alene. Eller...alt er relativt! Man skal ganske langt inn i marka før man kan si at man er alene i Nordmarka en søndag, men fint var det lell.
Turen gikk fra Grefsenkleiva --> Lilloseter -->

Innom dette stedet som jeg ikke husker hva heter, men som var sjåka med folk --> Movann --> Kikut (ikke helt inn, men til krysset 1km eller noe sånt ifra) -->
Så innom Ullevålseter for en Bolle, som jeg da absolutt trengte --> Hammeren og til slutt ut til enden av Maridalen, der hvor Sigmund bor.

Flott tur på 3.20 effektiv skitid, med et fall (seriøst, har noen gått de 5 km mellom Skar og den helvetes veien i retning Movann? Tenkte meg det....) og masse deilig frisk luft!

Thursday, January 21, 2010

Tour Down Under, AKA Tour De Lance

På søndag starta sirkuset her nede, med lagspresentasjoner og prolog i Adelaides gater. Og det er jo ikke tvil om at det er denna karen her som er midtpunktet for ca 90 % Av mediadekninga her nede: Team Livestrong, eller Radioshack som det vel offisielt heter, me Armstrong i spissen er big news her nede. Ikke like mange som bryr seg om konkurransen, så lenge Lance er i byn!

Er jo litt morro da å merke seg at Team Lance ikke gjør det sånn allverdens bra. Og en annen ting jeg syns er arti er at Team Sky virker veldig sterke! Riktignok ikke en eneste nordmann her nede, og de fleste lagene har droppa å sende mange av "storkanonene" sine, men dette lover godt med tanke på resten av sesongen!


Her ser vi Team Sky i fint kjør på tredje siste runde på prologen. Endte med første og andreplass til Sky, og etter 3. etappe ligger Greg Henderson fortsatt på en sterk andreplass. Blir spennende etter dagens etappe me et par bakker, å se hvordan det ligger an. Tipper High Road/Columbia/HTC ikke leder lenger, ihvertfall!


Wednesday, January 13, 2010

Winter Wonderland

Espen og André kan melde om perfekte ski, perfekte løyper og sånn midt på treet langrennsform.
På dager som denne, så skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg stadig driver å flykter landet....
Forøvrig er jeg elendig på å kjøre utfor på langrennski!