Sunday, October 31, 2010
Wednesday, October 27, 2010
sjuk sykkelteknikk..
Regner me at jeg har lagt ut denna linken på bloggen her tidligere, men den er vel verdt et gjenbesøk:
http://www.youtube.com/watch?v=5z1fSpZNXhU&playnext_from=TL&videos=woUtaTz618E+
kos dere!
Sunday, October 10, 2010
Monday, October 4, 2010
Wednesday, September 29, 2010
Tuesday, September 28, 2010
"barfot"-løping..
Fant en interessant artikkel om løpesko og "barfot"-sko.. Spesielt interessant at energiforbruket faktisk går ned ved barfotløping, med andre ord kan du løpe fortere og/eller lengre UTEN massevis av demping og pronasjons-det-ene-med-det-andre!
Jeg eier - for første gang på så lenge jeg kan huske - ikke et par Asics Nimbus. Og har det siste drøye året hatt minimalt med fot/ankelplager! Tilfeldighet? Kanskje..
Tuesday, September 21, 2010
Nye livsmotto
- "Skrangler ett kne, ankel el., så bør treningsdosene dobles"
- "Er man i ferd med å slippe feltet, så legg deg i front"
Tuesday, September 14, 2010
Sunday, September 12, 2010
RR - Grefsenkollen Opp

Som alle andre motbakkeløp:
- Vondt fra første skritt
- Tøffest i hue siste 50%
- Bøttevis av folk som sprekker
- Forbanna langrennsløpere/orienteringsløpere som vinner
Tid: 19:49
Fint det!
Ö till Ö satt godt igjen i låra, foten var vond og kneet krangla.
Nesten 30 timer konkurranse fordelt på 3 konurranser over 4 uker er nok litt i overkant. Mye småplukk som må leges nå. Så da er det vel bare å jobbe i noen uker, til kroppen er klar for nye eventyr.
Thursday, September 9, 2010
Espen: Jobb?
Noen her som jobber i sportsbransjen og vil ansette en arbeidsledig utenlands"arbeider" f.o.m. 22/11? Er flink til ting som har me sport å gjøre, min ekspertise ligger i å kjøpe sportsutstyr til meg sjøl.
Og så er jeg sjukt kjekk!
Wednesday, September 8, 2010
Grefsenkollen opp
Men skal vi ikke prøve å skyve alle unnskyldninger til side, feste på oss startnummeret, løpe i 20 minutter for så å stikke ned på Peppes eller noe rett etter.
Førstkommende lørdag klokka 1405 går starten. Det er så sent at man til og med er ferdig med å være fyllesjuk.
http://grefsenkollenopp.no/
Kom igjen a gutta!!!!
Monday, September 6, 2010
Ô till Ô. Checekd!
Tiden ble endel lengre enn pkanlagt, da de viste seg å ha byttet ut 18 kilometer sykkel, med 18 kilometer løping, og jeg måtte bite i meg ordene om ikke flere konkurranser over 12 timer i år. Det gikk kanskje ikke så fort hele veien, men denne Hanna/Maggan har faan meg et killer-instinkt det lukter svidd av. Trodde flere ganger hun skulle knekke sammen/drepe meg/hyle/grine osv, men hun bet tenna sammen, og vi pusha oss under alle cut-off'ene. Dannet pent den nest siste duoen i mål, men rundt 30 brøt eller ble tatt ut på cut-off, så dette er ingenting å være flau over.
Takk for en nydelig tur i den svenske skjærgården Hanna!
Har dog fått bevist et par teorier og testet litt utstyr iløpet av dagen:
- Aldri putt i deg mat/væske under konkurranse som du ikke er vant med
- Leg-compression fra 2XU er genialt. Jeg var sikekr på at leggene skulle krampe seg, men slapp unna uten en eneste krampe
- Plantar Facities er noe drit
- Avklipt våtdrakt funka fint, og nå har jeg jo en til neste gang....
For jess, det blir en neste gang!!!!
-
Sunday, September 5, 2010
Thursday, September 2, 2010
Uten mobil, men med "ö till ö!
Etter at en pikk av en fyr brøt seg inn i leiebilen i Portugal.
Men så skal ejg visst også kjøre Ö till Ö i den svenske skjærgården på mandag. En uke med øl og sol, og 5 økter siden Norseman er nok tidenes oppladning til 11 timers morro.... Blir spennende!



