Sunday, April 3, 2011

Tid for årets første planlagte sykkeltur ute - Ed.2

Jeg ladet opp til dagens planlagte sykkeløkt med en flaske vin, 8 pils, 1/3-flaske champagne, 4 White Russian (på 45 min...DUMT) og en Irish Coffee, og var med dette steinklar for tur 11:30 idag.

Jeg hadde tatt lærdom av tidligere erfaringer, og invitert med meg ei relativt godt trent kvinnemenneske, for å være sikker på å ha noen å sykle med. Men så...

Jeg skal ikke prøve å skryte på meg noen robot-nakke, og innrømmer enkelt at jeg likner mer og mer på Phillipe Gilbert, som kun trener når det er tørt på veien. Så jeg forelso likegodt en løpetur, og kvinnemenneske var lett med.
Så sitter og skjelver på gulvet foran avsluttninga på Flander'n, og har mer vondt i beina enn jeg hadde på toppen av Gaustadtoppen sist august. Jeg har i 3 timer og 5, over 3 mil og x antall høydemeter, blitt direkte RÆVPULT av ei jente. Og jeg innrømmer det....

Tid for årets første planlagte sykkeltur ute....

Ja, da har dagen kommet som jeg har sett for meg en ukes tid:

Årets første sykkeltur ute!

Grunn: vært mildt og bra vær og det var meldt sol og 9 grader...

MEN, våknet med robotnakke og konstaterte jævlig bittert at årets første tur ute må utsettes.
Derfor blir dagen brukt på et par timer på rulla OG Vlaanderen Rundt :-)

Konstaterte på TV2 at første året Hushovd var med på denne klassikeren, 2000, så "sleit" han med vond hals og hoste...ganske likt det han sa for et par dager siden! Selv MED hår har han ikke forandra seg på 11 år! haha
Men har trua på han idag, GO Thor!!

PS: Om du fullfører Enebakk Rundt, som du sa du skulle idag André, så skal jeg kutte litt på siste ukers kødding ;p (kanskje...)

Nå rykker jeg

Wednesday, March 30, 2011

Kiropraktorer i avisen:

Så bilde av den karen her i avisen. Klassekompis, Yngve?

Tuesday, March 29, 2011

Trene eller drikke?

Hvem har sagt at man ikke kan gjøre begge deler?? Skjønner ærlig talt ikke problemstillinga ;)

Igår hadde jeg en kort dag på skolen, var der bare til halv ett, og så bar det ut på sykkelen! 27 herlige varmegrader og mild bris, førte til 8 rolige mil i variert og fint terreng, kan ikke klage da!



... og da jeg kom hjem, sto denne og venta


Ja, studentlivet er hardt gutter! Jeg får nyte det nå mens jeg kan, mens været ennå er knall og kontoen ikke er tom!


Monday, March 28, 2011

Igang og igang fru Blom....

Jadda....
Espen mener visst at han er igang!
Jeg derimot har i helgen tatt årets siste Hemsedal-helg. Sikjøringa var så som så, grunnet crappy forhold, men Afterskien var på godt gammelt nivå.

Idag var det ut å mosjonere litt igjen, og det ble den sedvanlig Grefsenkollen, with a twist. Mens jeg drev å usta oppe i bakken der så slo det meg at jeg i fjor, rundt starten av september, løp Grefsenkollen Opp. Den dagen varmet jeg opp med å løpe opp til start på Sinsen, legge fra meg noe utstyr, for så å ta en runde opp til toppen, før jeg løp ned og startet. Den dagen endte jo flott, så det var med tungt hjerte jeg idag konstaterte at jeg rett og slett syntes den helvetes bakken var både tung og lang.

Sånn er ståa pt., men jeg regner med å være i ca like god form når jeg kommer hjem fra Mallorca i år, som jeg var når jeg dro TIL Italia ifjor.

Ha en god og treningsfri uke gutter!

PS: Espen, jeg skjønner at du gjør hva du kan for at jeg ikke skal få trent, men jeg vil ha tilbake hurtigkoblinga mi ;-)

Tuesday, March 22, 2011

Nå er vi igang!

Som en liten oppfølger til André sin siste kommentar på Are sitt innlegg så føler jeg at et nytt innlegg er på sin plass.

Ja, André, jeg ER og vil ALLTID være mere glad i å sove enn å stå opp for å trene dagen derpå. Men den helga som var så følte jeg for å utnytte babyen min (rulla) og sykle et par mil. Dette ble fulgt opp med en 3mils tur i variert terreng morgenen etter FØR jobb!! Med dette i bakhodet så følte jeg at det var på tide med litt variasjon og ble dermed med a-laget til Teisen (4.div) på trening tirsdag kveld. De er fortsatt i pre-season og treninga inneholdt stort sett varierte løps øvelsen med og uten ball (les: doggis intervaller) og spill i 4x4 prinsippet. Sliten men meget fornøyd med at jeg faktisk ikke daua fikk jeg beskjed av treneren at han ville jeg skulle være med på deres første treningskamp neste onsdag (jeg har trent 3 ganger med de i vinter...).

Som tittelen sier så føler jeg at jeg og Team ZH virkelig er igang med treninga :-)
Hjelper jo på at det er vår så det synger med 10 grader og sol!!

PS: André, dette gjelder jo ikke deg så jeg foreslår følgende... Beregn noen dager ekstra hjem fra Bergen og ta hele reisen som 3dagers etapperitt/renn/løp eller hva du føler for. Og heisen på Helsfyr er fra nå av FY FY!

PS1: på lørdag er det på tide og fylle på glykogenlagrene med øl og landskamp!

Kjøzz

Sunday, March 20, 2011

Birkebeinerrennet 2011

Kondomdress, camelbak, skisko - alle med merkelapper på kvelden før rennet! Perfekt oppladning? Ikke helt!

0415, vekkerklokken ringer. Tidligere enn de fleste fredager og lørdager pleier å ende, men en tidlig aften kvelden før gjorde det overlevbart! Bilturen til Rena er lang, men det var lystig stemning. Vi var 3 stk på bilen som skulle gå rennet, så praten gikk i smurning, ernæring og taktikk! Mitt smøreteam (Elisabeth - stor takk!) hadde jo tatt seg av mine ski, så jeg hadde ingen anelse om hva jeg hadde under. Fint lite å bidra med på smøredelen av diskusjonen mao..

Selve rennet fikk verst tenkelige start. Jeg skulle bare drite litt, samt levere bagen min, og det var litt lengre til start enn jeg hadde trodd! Da jeg kom ut av bæsj n´carryen måtte jeg løpe for å nå frem, og siden jeg var i oddetallspulje måtte jeg jamen løpe rundt hele stadion for å komme inn på startområdet! Akkurat da jeg kommer inn går startskuddet, mens jeg har skiene i hånda fortsatt.. Faen! Plutselig var det om å gjøre og hive på seg skiene. Kom meg i gang, men det var helt bakerst i puljen. Mye kø å gå forbi de neste kilometerne!

Starten var relativt slak oppover i mange kilometer. Drøye oppoverbakker, men ikke så ille som mange skal ha det til. En vegg som møter deg opp mot Skramstadsetra er iaff århundrets overstatement. Lærte av Holmenkollen at hvis du ikke har bein til det, ikke start i front! Det fungerte ganske bra denne gangen, klarte å disponere kreftene litt bedre. Hadde bra feste, bra glid - selv om føret var generelt trått, og vi hadde motvind over hele fjellet. MYE folk å komme seg forbi, samt at mange rett og slett ikke skjønner at man skal legge seg i sporene til høyre når noen vil forbi. Jævlig irriterende. Jeg gikk og sa til meg selv "kom deg til sjusjøen, så er du ferdig!", noe som er en sannhet med noe modifikasjoner. For Birken er faktisk 40 km, pluss 15 km staking på slutten. Jeg var dødsliten, særlig i beina når jeg kom til Sjusjøen, men hadde fortsatt bra krefter igjen i overkroppen. Staket det jeg hadde på veien inn, og det var ikke mange som kom forbi meg da faktisk. Bra mojo! Klarte jo å tryne igjen da. 2 renn, 2 tryn så langt i 2011. Kjører over noe dritt i sporet, høyre ski lagger, og jeg tryner forover for å få kjeften full av snø. Flere jäger-fulle menn på siden ler, men heier meg så opp igjen for å fortsette. God stemning!

Øystein, en kompis i klassen startet i puljen foran meg. På skimaraton startet han også 5 min før meg. Da tok jeg han igjen etter 4 km, mens han tok igjen meg etter 35, likblek. Denne gangen møttes vi på stadion etter 54 km, til spurtoppgjør! Noe så fett tenkte jeg. Jeg legger meg på rygg, planlegger å bygge opp fart og fly ut på siden på oppløpet, gli forbi og hysje på publikum! Jeg legger meg i rygg, går ut i sidesporet, men trenger ikke ta flere enn 4-5 tak før han gir opp, og jeg ligger med han resten av oppløpet! Pisset sånn på han at jeg ikke tenkte over å hysje på publikum, for de ville jo ikke skjønt hva jeg drev med, det ble aldri en kamp. Jeg burde gitt han noen fler meter i starten. Uansett, vi synes det var dritgøy begge to! Hysjer neste gang!

Alt i alt var det en fantastisk tur over fjellet! Nydelig solvær, mye bra utstyr, og mange som sprakk! Jeg klokket inn til 4:21, noe som jeg må si meg ganske fornøyd med egentlig! Jeg gikk så bra jeg kunne fått til med den kroppen jeg har i år, så kunne ikke gjort noe annerledes! Utstyret med intakte merkelapper fungerte utmerket, særlig fornøyd med skoene som Espen klarte å skaffe etter at hælene mine ble knullet i stykker av de gamle under skimaraton. Takk til Espen for det!

Bli med til neste år folkens, anbefales på det sterkeste! Ski er gøy!

Are - Birkebeiner

Ps: glad jeg hadde badesko i dusjen i Håkonshall etterpå, ca. mye fotsopp der inne tipper jeg!

Thursday, March 17, 2011

Anders Aukland..

..Pass ryggen din, Are i pulje 13 har anskaffet kondomdress!! Nå vil det gå noe så inni helvete unna!!!

Thursday, March 3, 2011

Detta må være det sjukeste!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=Iki3b1i20Z4&feature=player_embedded

Er det et tegn på....

...at man er litt for opptatt av jobbmailen sin, når man går 30 skritt fra kontoret til dass, for så å sitte på ramma og sjekke mail på iPhonen?

Saturday, February 19, 2011

Hvordan hang´n Are?

Følgende sms-samtale foregikk lørdag formiddag:

"Espen: skal ikveld,tjukken?
Are: får besøk i 19-tiden, så skal vel bare henge da.
Espen: Tøffel! Linn som kommer hjem?
Are: hehe, er ikke Linn som kommer, er en kompis!"

Ifølge sikre kilder er denne "kompisen" langbeint, blond og har kvinnelig stemme...

Trodde venner fortalte venner hva venner skal og da spesielt hva kvinnfolk angår!

Konklusjonen er: Are er BUSTED, har INGENTING han skulle sagt i LAAAANG tid framover og er herved kronet "Teamets Tøffel"! Dr.Are = Dr.Tøffel

Thursday, February 17, 2011

Ut på tur, aldri sur??

Er ikke rart at folk får ideer om å sprenge seg sjøl i lufta etter å oppholde seg på en flyplass i lengre tid!!!

Tuesday, February 8, 2011

Jeg trenger hjelp!

Jeg har, som det selvfølgelig har blitt bemerket, vært i en katastrofal nedadgående spiral hva trening og form angår de siste 5 månedene.
Jeg var påmeldt Norseman, noe jeg skjønte rundt juletider at var håpløst. Ikke fordi jeg ikke skulle kunne gjennomført greit, men fordi jeg aldri kunne klart under 12:45 og kjempet om en plass blant de 20-25 beste. Føler det er neste skritt!
Målene for sesongen nå blir å gjennomføre Lé Marmotte raskere enn reisefølge (om jeg så skal rykke i aller siste hårnål i Alpe d´huez), gjennomføre Aurland Xtreme Tri med litt stil, for så og gjøre det bra i Ö till Ö i starten av September.

Men det verste med detta er følelsen av å kikke ned på magen, som blir slappere og slappere. Føle at lysten til å stå opp 0530 for å trene er borte. Kjenne at man blir slukt på jobb, og er mest lysten på senga når man kommer hjem. Følelsen av å være "slapp", er en følelse jeg aldri har hatt før!!!

Så oppgaven til dere alle fra og med 15 mars er som følger:
  • Dra André med ut på trening
  • Vekk med magen, og frem med magemusklene før August
  • Finne tilbake til lysten på å trene...
I januar og hittil i februar så kan jeg kanskje skylde på 18 reisedøgn, messer og tilsammen 285 timer på jobb (det er IKKE iberegnet de sosiale timene etter 1700 på turer), men ifjor hadde jeg ihvertfall fått putta inn 7 timer trening i disse ukene....

Gleder meg til sykkelturene som starter i slutten av mars gutter.
Og som en liten inspirasjonskilde til meg selv, så har jeg idag bestilt meg ny sykkel :-)

Wednesday, February 2, 2011

Temporitt Alpe d'Huez

André: om du ikke har nok klatring etter La Marmotte turen foreslår jeg denne:

http://www.sykkelreise.no/index.php?option=com_content&view=article&id=101&Itemid=84