Tuesday, June 7, 2011

Updates from the north

Tenkte det var på tide med en liten update fra Norge, så Yngve-bass får med seg hva vi holder på med om dagen.
På lørdag var det jo lang sykkeltur i skogen. røfflig 5 timer. Jeg trodde seff jeg var like god i terrenget som jeg var for tre år siden, men jeg har visst blitt feigere og treigere... Både Gjermund, Siggi og jeg tok oss HELT ut, og da vi alle så mer svarte prikker enn lys, måtte vi ta 15 minutter på gresset og dø litt... Fin tur!!!

Søndag var det Intersport Challenge, med 124 deltagere. Egentlig var jeg ganske sliten etter lørdagen og forberedelsene, men ettersom jeg var pådriveren, så måtte jeg nesten delta også. I HC sitt fravær ble det en enkel (uten å overdrive) hjemmeseier, med raskest svømming, løping og sykling. Kroppen funka bra, men det var da også veldig kort distanse. Kommer tilbake med masse bilder fra tidenes (ifølge de eldre...) beste Intersport arrangement. (regnes ski-vm da? ;-))
Avslutta helga med inntreden på grill-landslaget. Hvis noen trenger en innføring i "inndirekte grilling" så er det bare å kontakte Dr.Are eller undertegnede.

Mandag var en lang dag, og idag ble det løpt trapper i Grefsen.
Tror jeg skal kunne gjøre en grei figur på Norseman igjen, og målet må være under 14:15....viktig å justere målet litt. Men det er LANGT dit!!!

Det var oss Yngve. Hvordan går det med deg? Drukna ennå?

INSANE!!

Du trodde han fyren som tok trippel flip med sykkel var syk,Yngve, men sjekk disse!! Mest syk er han i rullestol...jeez

http://www.youtube.com/watch?v=Sz64VvkuzLA

Sunday, June 5, 2011

Perfekt avslutning...

...på en helg med supert vær, 5 timer terrengsykling og triathlon idag :-)

Lørdagstur med Siggi og Gjermund

Og jeg har nettopp funnet ut hvordan jeg kan poste innlegg via mobilen, så her kan det bli en del morsomme bilder i ukene fremover :-)

Saturday, June 4, 2011

ting man gjør når man skal lese til eksamen..

... inkluderer en hel haug skifilm, blant annet. Og dette:



Jed Mildon World First Triple Backflip - The Story on pinkbike.com



fy fandern så sjukt!!

Thursday, June 2, 2011

Dette var ikke så veldig gjennomtenkt!

Det er rart hvordan kropp og hode relativt fort glemmer hvorfor man sa; "Dette skal jeg aldri gjøre igjen...."

Da har jeg klart å stable følgende sesong på beina:
- Hallingrittet 19. juni (sosiale høydepunkt)
- Tri-Idol 1-3. juli (litt plikt, men blir nok morro)
- Norseman 6. august (Fin langøkt...)
- AXTRI 13. august (hovedmål...skrekk og gru)
- Fredrikstadmarka MiniTriathlon 20. august (kompis-tri med gutta til Knut + bankett)

Jeg ser jo at AXTRI som hovedmål blir noe skakkkjørt med en Norseman uka før. Jeg kan vel også si så mye jeg vil at jeg skal beherske meg på Norseman, men det vet vi ikke skjer når man ligger der i vannet...
Så planen blir å trene godt til 2 uker etter Tri-Idol. Så kjøre en skikkelig test, sannsynligvis fra Geilo eller liknende, for deretter å ta avgjørelsen mtp. start i Norseman.
Jeg er veldig sikker (dog kanksje ikke komfortabel med) på at jeg ikke kan klare under 14:30 på Norseman med det treningsgrunnlaget jeg har nå, så derfor setter vi nettopp 14:30 som mål.

AXTRI hadde jeg en målsetning om topp 10, men denne rakner nok nå. På en annen side, så var jeg i sinnsyk form i Ö till Ö 8 dager etter Norseman i fjor....

Grunnen til at jeg egentlig velger å ødelegge årets hovedmål er vel at jeg tror dette vil være med å danne grunnlaget for en kjempesesong i 2012. Kroppen skal brytes ned i august, for så å bli fora med god trening utover hele høsten, før vi setter tingene i system fra februar av.

Detta blir morro!

Sunday, May 29, 2011

Fotball er jo idrett det også...

...og Barcelona er klart best i det!
Hvem var det som forøvrig tippet 3-1 gutter?

Wednesday, May 18, 2011

Det er lenge til...

...jeg kjører 4x4 i maxfart!

Prøvde litt tempo fra Løkka til Grefsenkollen, via Disen og skiløypa idag. Det regna så jeg trodde jeg skulle drukne, og det lugga litt i luggen som jeg dro på meg i Bergen sist uke. På vei ned igjen dro det seg skikkelig til i leggene (spesielt den høyre) og nå lukter det TigerBalsam og leg-calves i hele stua.
Noen gode tips til legger som blir altfor fort stive?

Monday, May 16, 2011

Dette må jo være....

....en av verdens dyreste pedaler!?!?
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=50103

Ihvertfall mens vi venter på den Keo/Polar-varianten...

Wednesday, May 11, 2011

Dette har vi sagt lenge!

http://www.dagbladet.no/2011/05/11/tema/helse/bramat/trening/16479959/

Fjellveiløpet 2011 - Årets impulshandling

"Hvorfor gjør jeg sånne ting mot meg selv!!"
Dette var tanken som sto i hodet mitt fra 3-9 km igår. Jeg var ute å tusla en tur i Bergen rett etter jobb, da jeg kom over et startområde... Lurte på hva dette var for noe, så jeg tusla bort og fikk høre at det var et løp , som starta om 55 min. Jeg hadde 250 kr i lomma, løpet kosta 200...tja, hvorfor ikke.
Løp ned til hotellet og skifta, før jeg løp opp igjen. Sjelden har jeg vel løpt fortere på to glass melk og en havrelefse ;-)
Sjekk resultater her: Fjellveiløpet 2011

Mallorca - Dag 4 - 8

Jeg har blitt lat, og nøyer meg med å si at det ble rundt 72 mil (på noen av oss), mye god mat og drikke og her er noen smakebiter;


Kongestigningen, hvor André på vei ned spurte Rune; "Har du noen gang syklet oppover her?" Hvorpå Rune svarer; "Dette er den eneste veien ned...."



Sollér

Høyeste toppen på øya; Pluc Major (eller noe sånt) og dit skulle vi opp....

Godt med litt trening på slangeskift


Byen som er selve definisjonen på VIP-or-Skip

Tuesday, May 10, 2011

VG-eksperter

Flott aa se at VG virkelig trekker inn ekspertise til sine tester.. Riktignok er Eystein Enoksen fra NIH (en av Norges fremste eksperter paa løpstrening og teknikk) med, og saa har vi resten av panelet: to VG-journalister, og ... Lene Alexandra???

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10093406