Sunday, January 31, 2010

Søndagsturen

Kort oppsummert: 2 timer og 5 min. Første halvdel av turen var eneste tanken at jeg aldri skulle drikke igjen, mens andre halvdelen tenkte jeg stort sett på hvordan jeg skulle amputere venstrefoten min. Oppdaget forresten en ny måte å tryne på idag ;-)

Yngve?!?!?
Hvor var du?!?!
Hadde jo regnet med at ihvertfall du skulle stille....

Saturday, January 30, 2010

Fellesstart søndag 31.01.2010

Vi starter i morgen fra Sollumskogen klokka 1200, og går rundt 3 timer.
Ja, jeg er smertelig klar over at det kan bli litt øl idag, men det får nå gå!

Friday, January 29, 2010

Prosjekt TT: fullført!

Da er Cervelomonsteret så godt som klar til bruk! Bilder kommer snart!

Thursday, January 28, 2010

Fantastiske Nordmarka

Hadde idag en finfin tur fra Sollumskogen - til høyre i "der-hvor-gutta-tjuvstarter-krysset" - fulgte lysløypa mot Sinober - forbi Lilloseter (hvor bolla koster 20 spenn) - tilbake til Sollumskogen.

Hele turen i trivelig selskap en hemmelig venn av Team Zero to Heroes, og i noe av det beste været og de nyest oppkjørte løypene jeg har vært ute i i år.

Wednesday, January 27, 2010

Skitur onsdag

2 timer. Skøyting. Utslitt. Kjørte som bikkje. Trikk hjem. Cola og Pizza. Nam

Sunday, January 24, 2010

Søndagstur i Nordmarka

Jeg var gira på en lengre tur idag, og etter flere forfall endte jeg på tur alene. Eller...alt er relativt! Man skal ganske langt inn i marka før man kan si at man er alene i Nordmarka en søndag, men fint var det lell.
Turen gikk fra Grefsenkleiva --> Lilloseter -->

Innom dette stedet som jeg ikke husker hva heter, men som var sjåka med folk --> Movann --> Kikut (ikke helt inn, men til krysset 1km eller noe sånt ifra) -->
Så innom Ullevålseter for en Bolle, som jeg da absolutt trengte --> Hammeren og til slutt ut til enden av Maridalen, der hvor Sigmund bor.

Flott tur på 3.20 effektiv skitid, med et fall (seriøst, har noen gått de 5 km mellom Skar og den helvetes veien i retning Movann? Tenkte meg det....) og masse deilig frisk luft!

Thursday, January 21, 2010

Tour Down Under, AKA Tour De Lance

På søndag starta sirkuset her nede, med lagspresentasjoner og prolog i Adelaides gater. Og det er jo ikke tvil om at det er denna karen her som er midtpunktet for ca 90 % Av mediadekninga her nede: Team Livestrong, eller Radioshack som det vel offisielt heter, me Armstrong i spissen er big news her nede. Ikke like mange som bryr seg om konkurransen, så lenge Lance er i byn!

Er jo litt morro da å merke seg at Team Lance ikke gjør det sånn allverdens bra. Og en annen ting jeg syns er arti er at Team Sky virker veldig sterke! Riktignok ikke en eneste nordmann her nede, og de fleste lagene har droppa å sende mange av "storkanonene" sine, men dette lover godt med tanke på resten av sesongen!


Her ser vi Team Sky i fint kjør på tredje siste runde på prologen. Endte med første og andreplass til Sky, og etter 3. etappe ligger Greg Henderson fortsatt på en sterk andreplass. Blir spennende etter dagens etappe me et par bakker, å se hvordan det ligger an. Tipper High Road/Columbia/HTC ikke leder lenger, ihvertfall!


Wednesday, January 13, 2010

Winter Wonderland

Espen og André kan melde om perfekte ski, perfekte løyper og sånn midt på treet langrennsform.
På dager som denne, så skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg stadig driver å flykter landet....
Forøvrig er jeg elendig på å kjøre utfor på langrennski!

Monday, December 21, 2009

God jul folkens!

Hilser fra Trøndelag. Her ligger snøen hvit, og kvikksølvet i termometeret har krøpet under -15 grader. Det er i tider som dette man priser seg lykkelig for Mac´en i fanget, Xbox´en koblet til TV´n, og sist men ikke minst - det ufattelig myke kasjmirskjerfet tullet lekent rundt halsen!

Ser frem til et 2010 med mange treningsturer, spesielt turene på det hvite Specialized-lynet.

De som sier at man ikke kan kjøpe lykke for penger - jeg tror de tar feil!

Wednesday, December 2, 2009

FELLESØKT SØNDAG 6. DESEMBER

Nå gutta, er det på tide å utnytte de siste barmarksøktene til det fulle.
Jeg vet at jeg tidligere har spådd skiføre 6.desember, men vi er desverre nødt til å forskyve det et par dager, for på søndag skal vi samle sammen hopen for en skikkelig langøkt.

Jeg stiller med staver, ettersom jeg har tenkt å bli skikkelig sliten, men det er helt valgfritt. Martin stiller muligens med bikkje!
Ring, mail, blogg eller et eller annet for respons, så kliner vi til!

Friday, November 27, 2009

http://www.nordsjorittet.no/

Hva syns dere om denne da gutter? Norges nest største terrengritt og vestlandets Birken...

Wednesday, November 25, 2009

Denna er fantastisk;

Gleder meg til sykkelsesongen jeg gutter!
Tror forresten ejg skal tjuvstarte den i Australia....

Monday, November 23, 2009

Helt ålreit sykkelkontroll

Her har man en som ikke tryner i lyskryss eller over stubber;
http://www.youtube.com/watch?v=Z19zFlPah-o&feature=player_embedded#
Forøvrig så blir det lite kontinutet om dagen.
Hadde rett over 4 timer sist uke, mellom40 og 50 min idag og har satt klokka på ut-å-trene-før-frokost-alarm i morgen.
Var bare denna helvetes eksamen da...

Wednesday, November 18, 2009

Vintertid, krever vinterredskap

Og vinterens redskap ser slik ut;

Nav-gir, 28", stiv gaffel og lite tull.
Billig og med ferdig kast i bakdekket.
Herlige greier!

Billige piggdekk anyone?

Tuesday, November 17, 2009

Snart jul!

Har dere funnet ut hva dere skal gi meg i gave?