Kanskje Sør-Europas tregeste servering, men når det først kom noe på bordet så smakte det utsøkt. Herfra bar det opp og ned langs kysten, før vi etter 8 mil kom til Calvia. Her valgte Espen å spare helsa, og ta strake veien hjem, mens Rune og jeg valgte veien om "Militær-bakken" og med en ny runde via Calvia før vi satt snuta hjemover. Ble til slutt røflig 13,2 mil, og jeg har fått beskjed om at jeg er elendig på å kjøre "rolig restutisjonstempo" siste mila (hva er det???)
Monday, April 25, 2011
Mallorca, dag 3 - Nå er vi igang!
Kanskje Sør-Europas tregeste servering, men når det først kom noe på bordet så smakte det utsøkt. Herfra bar det opp og ned langs kysten, før vi etter 8 mil kom til Calvia. Her valgte Espen å spare helsa, og ta strake veien hjem, mens Rune og jeg valgte veien om "Militær-bakken" og med en ny runde via Calvia før vi satt snuta hjemover. Ble til slutt røflig 13,2 mil, og jeg har fått beskjed om at jeg er elendig på å kjøre "rolig restutisjonstempo" siste mila (hva er det???)
Mallorca, dag 2 - Bakkekos
Startet fra Palma og kjørte over to fjell, før vi lunchet i Villademossa. Så bar det over en siste dump, før det var en real tempoetappe hjem.
Saturday, April 23, 2011
Mallorca, Dag 1 - Innkjøring
Thursday, April 21, 2011
Rakk en siste tur før Mallorca
Wednesday, April 20, 2011
Påskegodt
Påskegoddisen i år ble derfor en Nakamura FS2 og en tur til Mallorca.

Sykkelen er pakket i kofferten.... Jepp...den kofferten som har en tendens til å bli mindre for hver gang den brukes...og Rune, Espen, jeg og en haug med dansker drar nedover til fredag. I fjor hadde jeg rundt 70 mil når vi dro til Italia, i år har jeg vel tilsammen ca. 20, men også relativt andre mål for sesongen. Men jeg har begynt å bli sulten igjen, og i Norseman 2012 skal jeg stå på toppen på under 12:30....
Forøvrig tror jeg alderen begynner å spille inn... Ned korketrekkeren idag var jeg direkte feig! Men tenker at når jeg får på noe Maxxis dekk jeg føler meg komfortabel med + får litt mer følelse med sykkelen, så er jeg igang.
God Påske!
Sunday, April 17, 2011
Happy birthday to me!!
Hjertlig takk for gava gutter, ny vaskefille til sykkelen var akkurat det jeg ønska meg!!
Litt synd med alle skrivefeilene da, de hadde putta en hel haug med ord på feil plass (korrekt skal være: "I'm not "just" a doctor, I'm a chiropractor!"
Wednesday, April 6, 2011
Sånn er det å være direktør!
"André, de 600k.... JEg har nå blitt fortalt at tall ikke kan hoppe, men det kan de. De har bare hoppet over til en annen butikk. Detta er jeg sikker på at er din skyld. Finn ut av det, eller skyld på noen andre!"
Sunday, April 3, 2011
Tid for årets første planlagte sykkeltur ute - Ed.2
Jeg hadde tatt lærdom av tidligere erfaringer, og invitert med meg ei relativt godt trent kvinnemenneske, for å være sikker på å ha noen å sykle med. Men så...
Jeg skal ikke prøve å skryte på meg noen robot-nakke, og innrømmer enkelt at jeg likner mer og mer på Phillipe Gilbert, som kun trener når det er tørt på veien. Så jeg forelso likegodt en løpetur, og kvinnemenneske var lett med.
Så sitter og skjelver på gulvet foran avsluttninga på Flander'n, og har mer vondt i beina enn jeg hadde på toppen av Gaustadtoppen sist august. Jeg har i 3 timer og 5, over 3 mil og x antall høydemeter, blitt direkte RÆVPULT av ei jente. Og jeg innrømmer det....
Tid for årets første planlagte sykkeltur ute....
Årets første sykkeltur ute!
Grunn: vært mildt og bra vær og det var meldt sol og 9 grader...
MEN, våknet med robotnakke og konstaterte jævlig bittert at årets første tur ute må utsettes.
Derfor blir dagen brukt på et par timer på rulla OG Vlaanderen Rundt :-)
Konstaterte på TV2 at første året Hushovd var med på denne klassikeren, 2000, så "sleit" han med vond hals og hoste...ganske likt det han sa for et par dager siden! Selv MED hår har han ikke forandra seg på 11 år! haha
Men har trua på han idag, GO Thor!!
PS: Om du fullfører Enebakk Rundt, som du sa du skulle idag André, så skal jeg kutte litt på siste ukers kødding ;p (kanskje...)
Nå rykker jeg
Wednesday, March 30, 2011
Tuesday, March 29, 2011
Trene eller drikke?
Hvem har sagt at man ikke kan gjøre begge deler?? Skjønner ærlig talt ikke problemstillinga ;)
Igår hadde jeg en kort dag på skolen, var der bare til halv ett, og så bar det ut på sykkelen! 27 herlige varmegrader og mild bris, førte til 8 rolige mil i variert og fint terreng, kan ikke klage da!
... og da jeg kom hjem, sto denne og venta

Ja, studentlivet er hardt gutter! Jeg får nyte det nå mens jeg kan, mens været ennå er knall og kontoen ikke er tom!
Monday, March 28, 2011
Igang og igang fru Blom....
Espen mener visst at han er igang!
Jeg derimot har i helgen tatt årets siste Hemsedal-helg. Sikjøringa var så som så, grunnet crappy forhold, men Afterskien var på godt gammelt nivå.
Idag var det ut å mosjonere litt igjen, og det ble den sedvanlig Grefsenkollen, with a twist. Mens jeg drev å usta oppe i bakken der så slo det meg at jeg i fjor, rundt starten av september, løp Grefsenkollen Opp. Den dagen varmet jeg opp med å løpe opp til start på Sinsen, legge fra meg noe utstyr, for så å ta en runde opp til toppen, før jeg løp ned og startet. Den dagen endte jo flott, så det var med tungt hjerte jeg idag konstaterte at jeg rett og slett syntes den helvetes bakken var både tung og lang.
Sånn er ståa pt., men jeg regner med å være i ca like god form når jeg kommer hjem fra Mallorca i år, som jeg var når jeg dro TIL Italia ifjor.
Ha en god og treningsfri uke gutter!
PS: Espen, jeg skjønner at du gjør hva du kan for at jeg ikke skal få trent, men jeg vil ha tilbake hurtigkoblinga mi ;-)
Tuesday, March 22, 2011
Nå er vi igang!
Ja, André, jeg ER og vil ALLTID være mere glad i å sove enn å stå opp for å trene dagen derpå. Men den helga som var så følte jeg for å utnytte babyen min (rulla) og sykle et par mil. Dette ble fulgt opp med en 3mils tur i variert terreng morgenen etter FØR jobb!! Med dette i bakhodet så følte jeg at det var på tide med litt variasjon og ble dermed med a-laget til Teisen (4.div) på trening tirsdag kveld. De er fortsatt i pre-season og treninga inneholdt stort sett varierte løps øvelsen med og uten ball (les: doggis intervaller) og spill i 4x4 prinsippet. Sliten men meget fornøyd med at jeg faktisk ikke daua fikk jeg beskjed av treneren at han ville jeg skulle være med på deres første treningskamp neste onsdag (jeg har trent 3 ganger med de i vinter...).
Som tittelen sier så føler jeg at jeg og Team ZH virkelig er igang med treninga :-)
Hjelper jo på at det er vår så det synger med 10 grader og sol!!
PS: André, dette gjelder jo ikke deg så jeg foreslår følgende... Beregn noen dager ekstra hjem fra Bergen og ta hele reisen som 3dagers etapperitt/renn/løp eller hva du føler for. Og heisen på Helsfyr er fra nå av FY FY!
PS1: på lørdag er det på tide og fylle på glykogenlagrene med øl og landskamp!
Kjøzz
Sunday, March 20, 2011
Birkebeinerrennet 2011
0415, vekkerklokken ringer. Tidligere enn de fleste fredager og lørdager pleier å ende, men en tidlig aften kvelden før gjorde det overlevbart! Bilturen til Rena er lang, men det var lystig stemning. Vi var 3 stk på bilen som skulle gå rennet, så praten gikk i smurning, ernæring og taktikk! Mitt smøreteam (Elisabeth - stor takk!) hadde jo tatt seg av mine ski, så jeg hadde ingen anelse om hva jeg hadde under. Fint lite å bidra med på smøredelen av diskusjonen mao..
Selve rennet fikk verst tenkelige start. Jeg skulle bare drite litt, samt levere bagen min, og det var litt lengre til start enn jeg hadde trodd! Da jeg kom ut av bæsj n´carryen måtte jeg løpe for å nå frem, og siden jeg var i oddetallspulje måtte jeg jamen løpe rundt hele stadion for å komme inn på startområdet! Akkurat da jeg kommer inn går startskuddet, mens jeg har skiene i hånda fortsatt.. Faen! Plutselig var det om å gjøre og hive på seg skiene. Kom meg i gang, men det var helt bakerst i puljen. Mye kø å gå forbi de neste kilometerne!
Starten var relativt slak oppover i mange kilometer. Drøye oppoverbakker, men ikke så ille som mange skal ha det til. En vegg som møter deg opp mot Skramstadsetra er iaff århundrets overstatement. Lærte av Holmenkollen at hvis du ikke har bein til det, ikke start i front! Det fungerte ganske bra denne gangen, klarte å disponere kreftene litt bedre. Hadde bra feste, bra glid - selv om føret var generelt trått, og vi hadde motvind over hele fjellet. MYE folk å komme seg forbi, samt at mange rett og slett ikke skjønner at man skal legge seg i sporene til høyre når noen vil forbi. Jævlig irriterende. Jeg gikk og sa til meg selv "kom deg til sjusjøen, så er du ferdig!", noe som er en sannhet med noe modifikasjoner. For Birken er faktisk 40 km, pluss 15 km staking på slutten. Jeg var dødsliten, særlig i beina når jeg kom til Sjusjøen, men hadde fortsatt bra krefter igjen i overkroppen. Staket det jeg hadde på veien inn, og det var ikke mange som kom forbi meg da faktisk. Bra mojo! Klarte jo å tryne igjen da. 2 renn, 2 tryn så langt i 2011. Kjører over noe dritt i sporet, høyre ski lagger, og jeg tryner forover for å få kjeften full av snø. Flere jäger-fulle menn på siden ler, men heier meg så opp igjen for å fortsette. God stemning!
Øystein, en kompis i klassen startet i puljen foran meg. På skimaraton startet han også 5 min før meg. Da tok jeg han igjen etter 4 km, mens han tok igjen meg etter 35, likblek. Denne gangen møttes vi på stadion etter 54 km, til spurtoppgjør! Noe så fett tenkte jeg. Jeg legger meg på rygg, planlegger å bygge opp fart og fly ut på siden på oppløpet, gli forbi og hysje på publikum! Jeg legger meg i rygg, går ut i sidesporet, men trenger ikke ta flere enn 4-5 tak før han gir opp, og jeg ligger med han resten av oppløpet! Pisset sånn på han at jeg ikke tenkte over å hysje på publikum, for de ville jo ikke skjønt hva jeg drev med, det ble aldri en kamp. Jeg burde gitt han noen fler meter i starten. Uansett, vi synes det var dritgøy begge to! Hysjer neste gang!
Alt i alt var det en fantastisk tur over fjellet! Nydelig solvær, mye bra utstyr, og mange som sprakk! Jeg klokket inn til 4:21, noe som jeg må si meg ganske fornøyd med egentlig! Jeg gikk så bra jeg kunne fått til med den kroppen jeg har i år, så kunne ikke gjort noe annerledes! Utstyret med intakte merkelapper fungerte utmerket, særlig fornøyd med skoene som Espen klarte å skaffe etter at hælene mine ble knullet i stykker av de gamle under skimaraton. Takk til Espen for det!
Bli med til neste år folkens, anbefales på det sterkeste! Ski er gøy!
Are - Birkebeiner
Ps: glad jeg hadde badesko i dusjen i Håkonshall etterpå, ca. mye fotsopp der inne tipper jeg!

