Thursday, January 21, 2010

Tour Down Under, AKA Tour De Lance

På søndag starta sirkuset her nede, med lagspresentasjoner og prolog i Adelaides gater. Og det er jo ikke tvil om at det er denna karen her som er midtpunktet for ca 90 % Av mediadekninga her nede: Team Livestrong, eller Radioshack som det vel offisielt heter, me Armstrong i spissen er big news her nede. Ikke like mange som bryr seg om konkurransen, så lenge Lance er i byn!

Er jo litt morro da å merke seg at Team Lance ikke gjør det sånn allverdens bra. Og en annen ting jeg syns er arti er at Team Sky virker veldig sterke! Riktignok ikke en eneste nordmann her nede, og de fleste lagene har droppa å sende mange av "storkanonene" sine, men dette lover godt med tanke på resten av sesongen!


Her ser vi Team Sky i fint kjør på tredje siste runde på prologen. Endte med første og andreplass til Sky, og etter 3. etappe ligger Greg Henderson fortsatt på en sterk andreplass. Blir spennende etter dagens etappe me et par bakker, å se hvordan det ligger an. Tipper High Road/Columbia/HTC ikke leder lenger, ihvertfall!


6 comments:

  1. Et par små kommentarer min gode venn;
    - Veldig kult med litt news fra Aussie-land
    - Greit at du kommer fra langt til skogs, men har du glemt hvordan du skriver norsk?
    - ER DET BAKKER I AUSTRALIA?

    ReplyDelete
  2. Og ikke minst...det er i skrivende stund 22. januar!! Ergo: FANTASTISKE forhold i marka :-D vr45, super cera og nanosonic...høres greit ut det,Yngve? :-D sykkeln får tidsnok rulla på asfalten når april kommer...

    ReplyDelete
  3. Norsk? Hva er det for no tøys?
    Arti at de kaller det "king of the mountain", king of the hill er mye mer passende!
    Skiføre høres slettes ikke dumt ut, skal kjøpe meg ski me varmslip og finne meg en liten snøkledt flekk uti juni-juli en plass jeg tenker jeg! Men nå klarer jeg meg me 25-30 grader, "bakker" ca 30 min unna, og utendørs svømmebasseng rett neddi veien!

    ReplyDelete
  4. Jeg er veldig fornøyd med å ha innendørs badekulp borti gata jeg. Problemet er bare at den er stengt med jevne mellomrom, og de jevne mellomrommene har en tendens til å komme når jeg har manna meg opp nok til en skikkelig økt.
    Men jeg stemmer i med min gode venn Espen her, og tar et tak (dobbelttak) for ski. I morra blir det langtur med gode venner. Gleder meg!

    ReplyDelete
  5. Skal jo ikke påstå at jeg ikke er litt misunnelig på skiføre akkurat nå..

    Bare for å oppdatere på Tour de Lance: siste etappe var i dag, André Greipel (THR) var bedre i gårsdagens bakker enn jeg trodde og holdt ledelsen helt inn. Team Sky avslutta touren slik de starta, med første- og andreplass på siste etappe, men Henderson fortsatt ca 20 sek bak Greipel totalt..

    ReplyDelete
  6. Må ha noe med navnet å gjøre!
    André betyr forøvrig Klatremus på Latin...

    ReplyDelete