Thursday, June 10, 2010

TOUR DE'FRANCE 2010

Jepp gutter, da er det på tide å sette ned på papir, hvem som i år ender i gult på Champs-Élysées. Etter nesten et år nå med sutring og grining, så foreslår jeg at vi gir etter for maset, og dedikerer Espen seieren for 2009. Men nå er det nye sjanser, og mange nye timer med fabelaktig sykling, så det er bare å plassere pengene. Eller rettere sagt vinflaskene.

Jeg foreslår følgende greie;
Vi prøver å få til en liten samling helt i slutten av året, eller i starten av januar, da er vel sjansen størst for å ha alle i landet. De to som bommer mest. Dvs. de tre som har sine ryttere plassert lengst bak, spanderer vinen for kvelden. Dette kommer vi tilbake til. "Hangarounds" kan selvfølgelig også være med å tippe....
Nå litt regler:
  • Rytter må være valgt innen 10. juni
  • Om man ombestemmer seg før 10. juni, så er det alltid siste postede kandidat som er tellende
  • Rytteren må selvfølgelig fullføre rittet for at resultatet skal telle
  • Blir rytteren tatt for doping iløpet av 2010 (noe det jo er en god sjans for) blir selvfølgelig resultatet ikke tellende. Dette gjelder selvfølgelig også hvis rytteren blir tatt for noe som har skjedd tidligere....kremt...
  • Bryter rytteren pga noe IKKE doping-relatert før 12. etappe, så kan man velge seg en ny rytter
Så da er det bare å sette stemmene:

22 comments:

  1. I år kommer jeg til å vinne, så jeg kan vel like godt starte. Noen kjenner han som El Dopo I, II eller III. For meg er han en klatrer tatt ut fra læreboka. Sittende på setet, med sitt litt skjeve smil, kommer han sakte men sikkert til å gli fra en tidligere dansene, nå mer stakato-hoppene Contador. Med Nibali som hjelperytter, så må dette bare gå veien. Årets vinner av Tour de'France blir IVAN BASSO. Får han litt mer sneisen på tempo'n sin, så blir det ikke engang spennende ;-)

    Contador kommer til å følge lenge, men selv med Vino som hjelperytter, så må han også i år gjøre mesteparten selv. Og i år er Basso sterkere.
    Armstrong gidder jeg nesten ikke nevne... Tipper han egentlig har skikkelig lite lyst til å stille til start pga. sist tids oppslag i mediene. Om han har vært dopa? Visst faan har han vært dopa! Sikkert som banken...
    Evans..for å spare deg bryet Yngve...flopper igjen. Nytter ikke å bite seg fast og skjære mest grimaser på hele kontinentet, så lenge han aldri klarer å være med når det skjer. Når har han egentlig vinni noe? Jada...VM...men bortsett fra det? Tipper han vant Tasmania Rundt på 90'tallet. Cadel, du skulle holdt deg til MTB-Marathon Cupen.
    Nibali vil være der for Basso, og er også et kort for Liqugias hvis Basso skulle bestemme seg for å dø eller noe.

    Tour de'France 2010 blir en rysare!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. Og bare for å nevne Sastre...så har han som alltid en eller to dårlige dager, og i år så ha man ikke råd til å ha de. Det blir et kjør!

    ReplyDelete
  3. 1 ting først: du HAR virkelig lite å gjøre oppi gokk når du kommer fram til slike ting ;p

    Mitt foreløpige tips: Contador! Godt hjulpet av dopinggjengen Astana. Derfor ryker mest sannsynlig også tipset mitt..

    ReplyDelete
  4. Bare for å "prove you wrong" André, så setter jeg pokkermeg Cadel som min kandidat!
    Hahaha og ja du har helt rett, han vant Tour of Tasmania i 99, første landeveisrittet han deltok i. (vant MTB worldcupen samme året å).
    Har han vinni no annet? tja.. vant han ikke protouren sammenlagt i '07 tro? Og vant vel Fleche-Wallonne i år å.. Ja og VM da.

    Når det er sagt, så kommer jeg hjem me mye vin i bagasjen!!

    ReplyDelete
  5. Hahaha...detta vinner jeg lett!
    Greit...Contador har faktisk en sjans, men hvis Cadel Evans vinner, så skal jeg bytte ut alle sykkelklærne mine med gule BMC-klær. Og dere vet jo hvor glad jeg er i Team-drakter....

    ReplyDelete
  6. da tar jeg me BMC-trøye til André, og vin til resten :D

    ReplyDelete
  7. Skuffende lite oppslutning rundt dette her syns jeg! Hadde jo strengt tatt håpa på at noen sku tippe noe enda mer idiotisk enn det jeg gjorde!
    Kofferten min hjem til jul blir tydeligvis tung!

    ReplyDelete
  8. Bjørn er jo ikke alltid like rask av seg, og Are sin tekniske innsikt begrenser seg jo veldig, så det spørs om han vet hvordan han gjør dette...
    Gi de litt tid! Men ja...kofferten din, SARAH, kommer til å bli jævli tung ;-)

    ReplyDelete
  9. Hvem faen bryr seg om Tour de France! Det er jo fotball-VM!!! Nå må vi ta en ting av gangen.

    ReplyDelete
  10. Forøvrig tipper jeg at Edvald slår Hushovd i poengkampen, morro å se den gutten i form igjen!

    ReplyDelete
  11. For en gangs skyld holder jeg med Yngve! Han pissa regelrett på de andre igår :D forresten fiksa jobb til deg i nov/des,Yngve :)

    ReplyDelete
  12. Ifølge ondsinnede rykter så skal vi visst muligens jobbe sammen i desember Yngve. Bass, Lyngen og Peders. Hvis ikke det blir en bra desember, så vet ikke jeg...

    ReplyDelete
  13. Takk for den Espen, detta blir stas! Jeg skal forresten bo på soffan din André, regner me at det går bra?

    ReplyDelete
  14. Selvfølgelig skal du bo på sofa'n min. Sammen med meg da eller? Vi fikser det! Contador har forresten ikke sjans i Touren. Akkurat som Frankrike i VM. Heia Uruguay

    ReplyDelete
  15. øy!! gir du bort skei-posisjonen min sånn uten videre?????!!!

    ReplyDelete
  16. Greipel ute pga kuk-cavendish er kaptein. Cav blir diska pga idioti i spurten. Duka for Boasson i grønt og Contador i gult :D konge

    ReplyDelete
  17. Hvis Boasson ikke står av da...
    4x4 i Grefsenkollen i kveld. Bra økt! Ble rett under tre timer trening idag...

    Eneste gulfargen Contador kommer til å se er når han blir slått gu og blå (ok...innser at den var utrolig tørr) av Basso.

    JEg er lei fotball-VM...Gi meg Tour d'France!!!!

    ReplyDelete
  18. Fotball-VM, så Wimbledon, SÅ Tour de France.. Joggu sa jeg eksamenslesing..

    ReplyDelete
  19. Ok...nå er fotball-VM litt morro igjen!
    Frankrike ute, og Uruguay vinner hele dritte. Lenge leve Kontraskjæret, dyr øl og grillpølse til 40 kroner!

    God tur til Egypt Espen!

    ReplyDelete
  20. Siden Evans brøyt på 8.etappe (armbrudd, javel, men brudd nontheless!), så velger jeg meg Andy Schleck istedet! Tviler jo på at han klarer det, men blir et par morsomme dager framover.

    ReplyDelete