Thursday, June 2, 2011

Dette var ikke så veldig gjennomtenkt!

Det er rart hvordan kropp og hode relativt fort glemmer hvorfor man sa; "Dette skal jeg aldri gjøre igjen...."

Da har jeg klart å stable følgende sesong på beina:
- Hallingrittet 19. juni (sosiale høydepunkt)
- Tri-Idol 1-3. juli (litt plikt, men blir nok morro)
- Norseman 6. august (Fin langøkt...)
- AXTRI 13. august (hovedmål...skrekk og gru)
- Fredrikstadmarka MiniTriathlon 20. august (kompis-tri med gutta til Knut + bankett)

Jeg ser jo at AXTRI som hovedmål blir noe skakkkjørt med en Norseman uka før. Jeg kan vel også si så mye jeg vil at jeg skal beherske meg på Norseman, men det vet vi ikke skjer når man ligger der i vannet...
Så planen blir å trene godt til 2 uker etter Tri-Idol. Så kjøre en skikkelig test, sannsynligvis fra Geilo eller liknende, for deretter å ta avgjørelsen mtp. start i Norseman.
Jeg er veldig sikker (dog kanksje ikke komfortabel med) på at jeg ikke kan klare under 14:30 på Norseman med det treningsgrunnlaget jeg har nå, så derfor setter vi nettopp 14:30 som mål.

AXTRI hadde jeg en målsetning om topp 10, men denne rakner nok nå. På en annen side, så var jeg i sinnsyk form i Ö till Ö 8 dager etter Norseman i fjor....

Grunnen til at jeg egentlig velger å ødelegge årets hovedmål er vel at jeg tror dette vil være med å danne grunnlaget for en kjempesesong i 2012. Kroppen skal brytes ned i august, for så å bli fora med god trening utover hele høsten, før vi setter tingene i system fra februar av.

Detta blir morro!

1 comment:

  1. Kan vi få tak i ei gul BMC-våtdrakt til deg også?? det hadde vært knall!

    ReplyDelete