Saturday, November 7, 2009

ALARM: Vondt kne

Jeg trenger råd fra lege-student, uteksaminert NIH-studen, kiropraktorstudenter, fysioterapeut-student NÅ!

Dette måtte jo skje...
Lite eller ingen trening siste måned, så mye siste uka. Kneet skrangler. Merker det litt i sena (leddbåndet??) på yttersida når jeg løper. Merker det noe helt inn i helvete når jeg blir kald. Lurer på om jeg har vært borti detta før, og setter igang tiltak som et ben på balanseball under tannpuss, svømming og varmestrømpe.

Bortsett fra så skal jeg aldri drikke rom igjen!

6 comments:

  1. First things first; rom kommer du GARANTERT til å drikke igjen! Det lover jeg deg ;)
    Så til det skinnbeinet av et kne du har...hva med å drite i å gønne på full guffe etter et treningsopphold! Du ber jo strengt talt om et smertehelvete sånn du driver på..tipper det der er rett og slett kroppens måte å si at du er dust på. At det er en grunn til at ørti såkalte treningseksperter ramser opp det de kaller TRENINGSPRINSIPPER. Og at noen av de viktigste der er VARIASJON og ikke minst PROGRESJON. Det siste er kanskje det som er "problemet" ditt...

    ReplyDelete
  2. Jeg er jo kjent for variasjon!
    Progresjon derimot....hmm...

    ReplyDelete
  3. Du er en hore med betennelse i tractus iliotibialis, aka runner´s knee? Ay bitch.

    "Spøk" til alvor: Jeg har hatt samme greie. Det er bare å ta tiden til hjelp, og ikke starte for hardt etter en oppholdsperiode. Svøm, sykle, jerk off - hva som helst basically :D

    ReplyDelete
  4. må si meg enig me doktorn her, høres ut som runner's knee. kan evt være bursitis eller en av de andre senene i området, men behandlingsmetode blir i praksis det samma. For øyeblikket ere hvile og evt litt is som er tingen, når det ikke er vondt lenger bør du tøye både lår og rumpemuskler (ikke at det er så mye av det i den beinete rævva di)..

    ReplyDelete
  5. Det morsomste med alle innleggene her er at du ba Andrè tøye.....hahahahahaha

    ReplyDelete
  6. Det ALLER morsomste er at jeg etter en LITEN løpetur (turte ikke rulleski) sitter på gulvet og TØYER UT!

    ReplyDelete