Sunday, August 22, 2010

Idag har jeg rodd 10 km

Hvis jeg noen gang en mørk og våt vinternatt kommer innom tanken på å anskaffe meg en romaskin, så må dere for guds skyld vise meg bilder av varme sykkelturer og andre trivelige uteaktiviteter.

Jeg vet at ihvertfall en fast leser her er ivrig bruker av denne treningsformen, men mer pinefull og langdryg trening skal du lete lenge etter. At det er mulig å faktisk bli såpass sliten, uten å flytte seg en meter, det går imot alle mine nytte-prinsipper!

5 comments:

  1. Prøv å gå i steinur,myr og annet ulendt terreng fra 5 om morran til seine kvelden, 3 dager på rad OG med bør. Da skal jeg gi deg sliten!! Men sattan så digg det er å være i fjellet å :D

    ReplyDelete
  2. Jeg hadde valgt fjellet any day!

    ReplyDelete
  3. Altså Espen...var ikke vi på en liten fjelltur for to uker siden!?!?!
    Da hadde jeg bare kroppen som bør, men det var faan meg nok! Sitter nok fortsatt i litt mer enn jeg liker å innrømme...

    ReplyDelete
  4. Han ene faste leseren som åpenbart er fan av en slik romaskin, vil gjerne hylle dette vidunderet av en treningsmaskin. Den passer utmerket inn i treningsprogrammet i perioder på mørke og våte høstdager. Ror selv alltid 5 km med 1:55 min pr 500m i snitt som oppvarming før styrkeøkter. Kan spesielt anbefale romaskin intervaller 10 x 500 m, ligger selv rundt 1:38 pr 500m full throttle hele veien. Det er beinhard og god trening. Fordelen med romaskin er at resultatene kan sammenlignes uansett forhold, og gir dermed en god indikasjon på formen, i den grad målet er å bli god i innendørs roing. Litt monotomt etterhvert. Kjørte 1 time i strekk en gang, ca 18 km, da var jeg sånn passe drittlei og vondt i ræva. Ellers er det 2000 og 500 meter som gjerne er den offisielle distansen i NM i romaskin. Selv har jeg pers på 6:23 på 2000 m i NM for 2 år siden, lurer fælt på å bli med i NM igjen neste år. Blir mange lange og mørke dager i Tromsø i løpet av høsten...

    Stian

    ReplyDelete