Friday, April 23, 2010

Det våte tårn i Pisa

Ettersom dagen var meldt grundig våt allerede en uke i forveien, så satte vi ikke lista altfor høyt og siktet oss inn på Pisa. Ca halveis kom vi ut av en liten tunnel og foran oss åpenbaret det seg et nydelig landskap som strakk seg i serpentinere ned mot Pisa.
Selvfølgelig måtte vi ha de tradisjonelle turistbildene. Og ja, tårnet er faan meg skjevere inn Jan Tomas. Lurer faktisk på om det ikke er litt skjevere nå enn sist gang jeg var her...
Etter å ha turistisert i 10 minutter var det bikkjekaldt, så vi tok inn på en Pizzeria og fikk oss litt mat. Her ble planen for hjemturen lagt, og jeg hadde kun en plan; Rykke i andre serpentin oppover....
Ble kjørt knallhardt av Rune, før Pedersen gikk i front og dro toget mot bakkene i nærmere 40. Ettersom jeg ikke vet hvordan jeg rykker fra front, så prøvde jeg å få gutta forbi idet vi kom inn i bakken, men ingen ville dra (kanskje ikke så rart når jeg hadde proklamert en time i forveien at rykket skulle komme). Alle tråkka til slutt til, og vi fikk en nydelig naturlig hard bakkeintervaler opp til toppen.
Espen klarte på et eller annet vis å bli søkkvåt. Skjønner jeg ikke noe av... Trikset er jo å holde munn åpen, og bare svelge unna vannet.
Fant meg nye sko gjorde jeg også.... Hadde de bare kosta 250 Euro mindre!

Har jo alltid visst jeg har mangla noe i skapet. Nå er lua i boks, så jeg satser på en skikkelig regnskur en dag, så jeg får gjort som de proffe gutta, og putta opp skyggen.

Idag, lørdag, er det meldt om minst 12 mil i godt tempo, med mye bakker.
Vi får se...

Bjørn; Gratulerer med jobb
Yngve: Selg sykkelen til Sarah, så har du råd
Martin: Sentrumsløpet....make me proud!

PREGO!

5 comments:

  1. Der var jo skoene jeg ville ha :D Koster faen meg 2 lapper der nede også ja..

    Like bra jeg er hjemme, ville sittet med vinen på tavernaen jeg nå - godværssyklist som jeg er :)

    Have fun

    ReplyDelete
  2. Are, send noe dop!! Muskelrelatert dop....

    Som den godværsmosjonisten jeg også er så tok jeg syklinga som dusj,blei jo pissa på av vann uansett. Etterpå vart det vinsmaking på et lokalt mikrobryggeri, DET var saker det Fabio-Are!! :)

    ReplyDelete
  3. André, ska hilse fra Sarah og si at hu syns du skal selge sykkelen din for å betale for mitt nyinnkjøp ;)

    ReplyDelete
  4. Jeg var nettopp en snartur nede på Soundgarden og kjøpte meg anlegg! System Audio 1750 høytalere, HK AVR 260 receiver og flatline gold-kabler :) Han ga meg et tilbud jeg ikke kunne si nei til, så der røyk 14 lapper gitt!!

    Blir ikke dumt til VM og FIFA/øl det Espen? :D

    Dop en route

    ReplyDelete