Friday, April 2, 2010

Påsketrim og påskekrim

Etter et lite besøk i de type skoger, tok jeg beina fatt fra noen kilometer før Oslo-grensa idag. Med sekk og tre årstider underveis gikk egentlig de ca 22 km greit, og forholdsvis fort på rett rundt 01:40.

Men så var det påskekrimmen da....
Det er et eller annet som ikke helt funker i løpinga mi om dagen. Får det liksom ikke til å gli skikkelig på flatene, og føler at jeg bruker unødvendig my ekrefter på å ta meg fremover isteden for å slappe av.
Kan bare ha vært en reaksjon på fire dager uten trening, sånn ganske ufrivillig, så jeg håper det snart løsner.

9 comments:

  1. Syns ikke du skal være bekymra! Dette er helt vanlig under tunge treningsperioder...du bryter tross alt kroppen NED,vent til du får den digge overkompensasjonen du :) og så har det strengt talt vært no jævla stress på jobb i det siste,noe jeg smertelig har fått erfare... Må si jeg er mer bekymra over at det er 3 uker til italiatur og jeg er fortsatt sofaliggende/gammelkrokgående samt ikke fått trent ordentlig på over èn uke...

    Men imorra blir det grillings og god vin!

    ReplyDelete
  2. Jeg er også hakket mer bekymret for den ryggen din, enn jeg er for egen trening om dagen. Blir ikke noe snitt på over 10 mil om dagen i Italia med ryggen på sofa'n...

    Du vet best hvordan du fikser den sjøl, men er det ikke bra til tirsdag, så anbefaler jeg store og sterke piller! Hva sier du Are?

    Forøvrig så trodde jeg øreverk var noe man fikk når man var sju år. Men tydelig kan man også få det når man er ute i regn og kaldt vær uten lue, i en alder av 26. Burn!

    ReplyDelete
  3. Skal vi kalle hele greia vår for toppidrettssjuke,dette også, og la det ligge med det? :)

    på onsdag skal jeg ha en 3-4mils tur på sykkel...håper jeg

    ReplyDelete
  4. ta deg en tur til en kiropraktor me ryggen din du Lyngen! Skal ikke se bort fra at det setter fart på ting ;)

    ReplyDelete
  5. Nå skal vi ikke begynne å anbefale kvakksalvere her ;) Til og med Moland og French leker leger om dagen :D Piller er konge, og sprøyter er bedre! Hva skjedde med å ta det med ro når man hadde ryggproblemer? Bare å venne seg til Espen, tror det ligger latent i familien vår - de sliter jo med rygg hele lurven. Jeg for min del stikker på senter i mellom og TRENER rygg! Du får utvide bruken av den jævla ballen din fra FIFA til knulling, Sabrine har sikkert ikke noe mot fis med gjenklang underveis.

    Gleder meg til å komme tilbake i morgen nå. Er det bart på veiene? 5 skiturer så langt i påsken her hjemme, gått meg god og lei nå!

    ReplyDelete
  6. Flott Are... Da kan jeg på nåværende tidspukt, etter nettopp å ha vært innom det som er av lurvete steder i områder, fortelle at sykling og løping er det som anbefales i nær tidsregning. Kjenner at dette blir en skikkelig fylleskiverisak. God natt!

    (Helvete ta den forpulte konjakkken (ja, det skrives sånn) din Espen. Og singstar har jeg alri sett....)

    ReplyDelete
  7. Er jo alt for utålmodig til å ta det me ro! Og piller og sprøyter er for pingler og Floyd Landis

    ReplyDelete
  8. Da er årets første 4 mil unnagjort. Følte meg som Cancellara i medvinden, og som Boonen i motvinden...
    Deilig å sykle litt, men merker at det ikke akkurat er mye sykkelmuskulatur i låra for øyeblikket. Men når vi får omdannet litt av vinterens oppbygning, så tror jeg detta kan bli flotters.

    Satser på Enebakk rundt i morra.
    Siggi har er sannsynligvis med...
    Epsen, hvordan er ryggen? Par dager til?
    Are, hjemme ennå?
    Bjørn?

    ReplyDelete
  9. Fin tur med Cowboy-Siggi idag. Enebak-rundt var planen, men da Cowboyen gikk i bakken etter 3 mil droppet vi de planene. Lenge siden jeg har sett noen tryne i nærmere 40km/h med et så bra resultat. Litt skrubbsår og noen hull i klærne + en litt rar vinkel på bakgiret var resultatet.

    Var en luring som hang seg på litt for mange kilometer uten å dra noe. Da røyk seff "rolig-tur-planen" og jeg brukte en bratt bakke på rundt 400 meter til å kjøre han skikkelig av. Ulempen var at jeg kjørte av turfølge + kjørte ut futt i låra samtidig.

    Alt i alt en flott tur!

    ReplyDelete