Sunday, April 25, 2010

Martin's versjon av Sentrumsløpet 2010

Da André dro til Italia, så sto det en ledig plass i Sentrumsløpet klar til overtagelse. Uten å nevne navn, så var det flere som ble spurt uten å ville overta (GRATIS), da det alltid var en unnskyldning oppi ermet. Men gode gamle Jensen tenkte han kunne ha godt av en løpetur, og stilte opp. Imponerende å ta den på strak arm rett etter trening, og med et sånt resultat. Så da bør man jo få en liten gjesteintreden hos Team Zeros to Heroes. Selvfod som han er, så skriver han selvfølgelig om seg selv i tredje-person;

"Møtte opp vel fødd på kickboksingen kl 12. Lite visste han om at verdensmesteren og norgesmestere skulle være der idag. jaja... Begynte mot 3x NM mesteren i 74 kg's klassen. Sparringen var helt herlig, fikk masse juling og gav veldig lite.. akkurat sånn det skal være! Godt sliten etter 4-5 runder med han byttet vi partene. Nå skulle jeg gå mot en på rundt 90kg som hadde holdt på i mange år. Tunge slag falt og det hele endte opp med en god blødning fra pinnokios(min) løgndetektor. Stretching og damage controll... Manglet 1-2 liter blod, men det trenger man jo ikke for å løpe - bare bein og joggesko.

Kommer hjem kl 1330. Lager mat, drikker vann og dunern litt på sofaen. 1440 slenger jeg meg på sykkelen og møter 3min før start. Pang! Oslo køløping er igang... Danser forbi en stokk med folk... må bruke fortau, sirkle mellom, løpe rundt og hoppe over folk for å holde framdriften. Jævla hinderløype det her tenkte jeg. Stødige tempoet mitt holder til ca 21min passering 5km. Helt greit, fortsetter jeg slik blir nok André stolt over prestasjonen min... Hører Andrés tips fra tidligere stunder ringe i hodet "rulle med beina" og "ikke la nøkkelknipet rasle". Nøklene hadde jeg i hånda, så da var det bare opp til beina mine... de ruller... jogger fremdeles i kø... hevet hode, brystkassen frem - publikum jubler og heier meg frem. Dette er jo alt for lett, tar jo bare litt tid. Ettersom dette er mitt første løp tenkte jeg skulle la vær å legge inn den sedvanlige spurten 2-3 km fra mål. Lar de andre få litt heder og ære... Mitt lune tempo drar meg opp og fram Karl Johan... siste bit... mål... ferdig...ca 1544 helt greit... stikker innom Vålenga pubben i Grensen og får cred for gjennomført løp... pisser og slenger meg på sykkelen, sykler hjem... Katrin gir meg en 0,5L Heineken mens jeg sitter i sola i vinduet og prater med ei hyggelig dame i telefonen.... Mmmmm!

Takk til André for plassen i løpet.. Blir lenge til jeg gidder løpe i kø igjen ;)

10km... tid: 42:03... 14.27 km/t

Mvh
Martin

No comments:

Post a Comment