Saturday, October 17, 2009

Melbourne Marathon 2009

Det var 42 195 lange meter, det var vondt og langt.

Starta klokka 0700, akkurat idet sola kikka fram
over skyskraperne i sentrum.
Hadde bestemt meg for aa legge meg paa 4:45/km og se hvor lenge det varte. Var veldig klar over at treningsgrunnlaget var langt fra toppen, og at 4:45 kunne fort bli til 5 paa de siste par kilometerne.
Den planen gikk jo til helvete. For da jeg traff 32 km, og jeg foelte meg uventa pigg fortsatt, bestemte jeg meg for aa trappe opp litt. For selv om de ti siste km er alltid verst, og alle sier at de treffer veggen litt paa de siste 5-10 saa tenkte jeg at "det gjelder jo ikke meg"!
Med det resultat at jeg traff veggen etter 38 km. de siste fire var sjukt tunge! Men, jeg hadde opparbeida meg en uventa bra posisjon, og laa langt foran skjema jeg hadde sett for meg paa 3:30. Med ca to km igjen ble jeg tatt igjen av 3:20-"pacer"-en, som jeg hadde "parkert" 5-6 km tidligere, og beit meg paa gjengen med 3:20 loepere. Var godt aa endelig finne en god rygg aa henge paa inn mot slutten, etter aa ha loept slalom mellom treige halvmaratonere de siste 10km. Beit meg som sagt paa, og kom meg inn godt innafor. stoppa klokka paa maallinja paa 3:19:03. Og saa sa beina takk for seg for resten av dagen.

Lar bildene under tale for seg..

sliten....

Da jeg proevde aa komme meg paa beina igjen, fant jeg ut at aa sette seg ned var en meget daarlig ide paa det tidspunktet..

proeve aa komme meg opp, "take two"
"take three"..

en meget fortjent pils litt foer midt paa dagen. Sliten men glad! 2:49 neste aar!

3 comments:

  1. Gratulerer Bass!
    Detta var bra greier. Kjenner at du legger presset, ved og i mitt "sabbatt-år", gruse det jeg har av tider.
    Bra jeg trener igjen da ;-)

    ReplyDelete
  2. naa skal ikke jeg pirke, men skrives ikke "heroes" med to e'er? ups, pirka visst litt lell...

    ReplyDelete
  3. Ettersom du er en del av den feilstavende gjengen, saa er du da i din fulle rett til å påpeke slikt!

    ReplyDelete