Monday, October 19, 2009

Mærraskallen 2009

Søndag 18.10.09 var det dags for Mærraskallen. Et morsomt skogsløp ute i Fossumskogene. Som eneste deltager, så stilte undertegnede god og trøtt til start. Var morro å chatte litt piss med ivrige morsjonister en tidlig morgen, og se en parkeringsplass på beste vestkant fyllt opp av ca 150 SUV's.
Når starten ble utsatt 30 min, så var jeg såpass kald til beinet at planen om å droppe oppvarming røyk. Jeg måtte dermed kjøpe meg en kaffe for å "varme opp..."
Ettersom kosthold er en viktig del av en idrettsutøvers hverdag, så vil jeg legge litt bildefokus på det her. Under kan man se "pre-run"-måltidet mitt.
Så gikk starten, og 150 stk i tights la i vei. Hadde på forhånd blitt fortalt av de lokale heltene at det var stort sett oppover de første 2/3, så jeg tenkte at jeg skulle sakte ta igjen feltet oppover her. Dette holdt jo seff ikke! Jeg hang meg på en pulje på rundt 20 stk, og vi fikk fort meter oppover i lia. Ganske tidlig var det en gruppe på en 5-7 mann som reiste ifra, og her måtte unge-lovende innse at det ikke var håp.
Fant meg heller en rygg på en liten pjokk av en langrennsløper, og sammen jobbet vi oss oppover. Han løp som en gal mann nedover på de krøkete stiene, men jeg tok igjen meterne oppover og i myrene.
Med 2 km igjen, løp jeg opp på siden av han og foreslo at vi skulle gønne på litt for å ta igjen de to som lå foran. Det forslaget førte tydeligvis til at han mistet all motivasjon, og han datt av i neste bakken.
Jeg pusha greit på alene inn til mål, men måtte virkelig åpne noen kjellerdører for å orke å holde trøkket opp de siste 2 km. Med tanke på at jeg hadde en hard 4x4 økt i beina, så er jeg veldig fornøyd. 2.plass i klassen, og topp-10 totalt er morro. I ettertid så ser jeg jo på resultatlistene at vinneren var Mr. United Bakeries - Arild Kristoffersen. Han forteller vel her ganske godt selv hvordan løpet var.
Noe jeg sitter igjen med er følgende betrakting; Jeg skjønner hvorfor Norge er gode i langrenn! Disse små krypa av noen 16-20-åringer løper som besatt.

Som oppfølger til mitt lille innlegg om kosthold, så avsluttet jeg selvfølgelig med en god fetende burger på Burger-King. Jepp...dagen var rett og slett fullkommen, og Team Zeros to Heroes forsvarte sitt gode navn og fremadstormende rykte!

1 comment: