Sunday, March 21, 2010

Statusrapport ved avsluttet skisesong

95 minutter løpetur idag, og med et smil rundt munnen :-)
Jeg er i bedre form enn jeg noen gang har vært i midten av Mars. Mye av æren for dette må vel kunne tilskrives disse plankene man spenner under beina. Og enda mer ære skal Espen, Bjørn, Are og alle andre som har giddi og gått på ski med meg i vinter ha.

I disse dager legges ihvertfall mine planer for hvordan formen skal bli sånn nogenlunde mot starten av August. Fokuset kommer til å bli mye harde økter. Jeg har rett og slett ikke tid til å "jogge." Jeg skal "løpe!" Jeg skal ikke "bade", men "svømme." Osv...
Langkjøringene kommer til å bli tatt på sykkel, og i form av 3-5 konkurranser i løp. Disse blir fra 1/2 marathon og oppover.
Mye av de harde løpeøktene kommer til å foregå i denne løypa;

Som det står så er den 4,5 km lang. Oppvarming er 15-20 minutter hjemmeifra. Så starter det med 2,5 km godt oppover til Grefsenkollen, før det er 2 km nedover på baksiden. Har hatt denne runden i bakhodet lenge, og prøvde to runder der idag. Når isen forsvinner, så blir dette hvor de harde løpeøktene skal foregå. Hardt oppover, rolig rulling ned. Bør kunne kjøre 5 runder her i høyt tempo mot slutten av Juni.

Etter Italia, så blir hovedfokuset i Mai å få sykla mye bakker. Hvordan dette skal foregå på flateste østlandet er jeg litt usikker på, men en tur eller to til fjellheimen må nok til.

Ellers så er jeg glad årets store mål ikke inneholder noen nedoverbakker på løpinga, for problemet med hold i nedoverløpinga forsvant ikke med vinteren.

Detta blir en fin sommer dere!

4 comments:

  1. Trudde nesten ikke jeg sku si detta, men jammmen savner jeg de bakkan litt.
    Nå begynner mine konkurransenerver å virkelig synke godt inn her, avreise om to dager og er så SJUKT LITE KLAR!!

    Men digg me ei langhelg i varmen da!

    ReplyDelete
  2. De bakkene er Guds gave til Oslo...
    Akkurat nå er gave nr.2 et skikkelig drittvær. Men skal ha 2 timer hardt i joggesko i ettermiddag allikevel.
    Bare 4 uker til Italia nå....SWEET!

    ReplyDelete
  3. Herregud. Var på ski i Grefsenkollen nå, så jævlig slitsomt. Nå skal jeg slutte å trene, alt for tungt! Skøyteski meg i ræva

    ReplyDelete
  4. Årets første trappeløp på tirsdag, med påfølgende times løpetur over Grefsenkollen. Så etter 13 timers arbeidsdag på onsdag er leggene helt ødelagt.
    Jobb, skole, svømming og muligens fotball med luker på Are idag...

    Hardt liv!

    Lykke til i IM-Aus Yngve...

    ReplyDelete