Thursday, July 22, 2010

Aspen baby!

De siste dagene har vært utrolig fete. Vi har besøkt bryggerier i Denverområdet, og smakt nærmere 40 ulike øl! Carl er over gjennomsnittet ølinteressert, så han fulgte faktisk med på tourene, mens Seb og jeg rushet til baren på slutten for smaksprøvene:) I går var det på ny tid for kjøring. Vi sikter oss inn på Las Vegas og trykker klampen i bånn! Veiene her borte er brede og lite traffikerte, så vi tilbakelegger utrolig mange km ila. en dags kjøring. Etter 8 t på veien ankom vi i går The rich and famous' vintersportssted - Aspen! Helt sinnsyke hus møter oss allerede ved inngang til byen, og de bare øker etter hvert. Ved spørsmål om det er noen moteller i byen får vi et smilende svar: "Eh, we don't do those!" :D, og i og med at billigste hotell var 200$, bestemmer vi oss for å drikke oss fulle og sove i bilen. Det vil si, Seb vil bare sove - Carl og jeg vil drikke. Vi finner oss en pub alle tre, og begynner med en øl. Det er godt, leskende. Flere øl går ned, plutselig kommer forslag om jägermaister. På dette tidspunkt har vi blitt kompis med bartenderne, så de trenger ikke lenger spørre før de fyller opp glassene. 7-8 øl og 10-11 jäger senere finner Carl og jeg ut at vi må videre. Seb har tatt det rolig, men likevel endt opp med en respektabel menge øl og tequila, og er nå klar for å legge seg. Vi stikker alle til bilen i parkeringsgarasjen, Seb for å sove og Carl og jeg for å skifte. Nede i garasjen spotter jeg plutselig en gressklippertraktor, og skjønner raskt at denne må jeg få start på! Carl er vokst opp på gård, og bestemmer seg for å hjelpe til. Utallige forsøk på å vri om brytere hjelper ikke, så jeg vil ta en Hollywood og jumpstarte den med å krysse vaiere. I et forsøk på å hindre meg i dette drar Carl meg med til byen. Litt oppe i garasjen finner vi en sykkeldrosje, som vi "låner" mesteparten av veien. Vi ender opp på en uteplass hvor en visstnok kjent kar spiller konsert. Vi er nå ganske fulle, så vi begynner å deale med en vakt, som selger oss et par billige billetter! Vi stikker rett til baren og smeller opp et par vodka battery. Jeg kjenner ikke den første, så bestiller raskt en ny. Musikken er ok, men karen ser ut som han har serieorgasmer på scenen. Jeg bestemmer meg for å dele dette med lokalet. Jeg har i tillegg oppdaget at det er utrolig morsomt å banne på amerikansk, så språket er rikt! (Dette fikk oss kastet ut av en restaurant 2 timer tidligere). Folk er ikke helt enige, og jeg får ikke mange venner. Dette er moro, så jeg banner mer, og er mindre snill med artisten. Til slutt havner dette hos feil person, så vi blir kastet ut. Veien videre går til nabopuben, hvor vi slenger ned noen nye drinker før den stenger. Utenfor møter vi 2 karer som jobber som musikere i Aspen på sommeren. Det er visstnok high season på sommeren også! Vi får tilbud om nach hos de, og dette frister mye mer enn å sove i bilen! Det blir ikke mye drikking hos de, for vi sovner ganske raskt. Jeg på sofaen, Carl på gulvet. Når vi våkner har jeg 7 ubesvarte anrop og 4 sms på tlf. Får vi stakk insisterte Seb på at vi skulle ha bilnøkkelen, for han skulle visstnok ikke våkne når vi kom hjem :D I første sms står det "Ta tlf! Jeg har låst meg ute av bilen, og det er dritkaldt!" klokken viser 03:39. Må jo le når jeg leser dette dagen etter! (vi våknet 0830 fordi gutta skulle på jobb. Fikk forresten tidenes beste kaffe servert på sofaen, så dette var knall. Takk Roberto!). Det hører med til historien at jeg våkner fortsatt full, så alt er hysterisk morsomt! Det som faktisk hadde skjedd med Seb var at han skulle strekke på bena, gått ut av bilen og lukket døren. Denne hadde gått i lås, og kampen var i gang. Han fikk jo ikke tak i oss, som var ute av stand til noe som helst, så det ble litt krise. Stakk til en bensinstasjon og fikk hjelp til å ringe masse hoteller. Får til slutt napp, men må ut med 170$ for å få sove fra 0500! Carl og jeg stikker og henter bilen (vi har jo nøklene!) for så å hente Seb. Vi betaler 15$ for parkering, så vår natt kostet 7,5$ pr pers, mens Seb fikk 3 t på dobbeltrom på 4* hotell for 200! Haha :D Uansett, Aspen var übergeil! Skulle gjerne dratt tilbake hit på vinteren! Akkurat nå er vi i en crappy liten drittby. Har kjørt gjennom fantastiske omgivelser i hele dag! Skal fikse noen bilder snart! I morgen går turen til Las Vegas baby! En megasuite venter oss, så dette blir megafett. Mål: overleve!

2 comments:

  1. Nydelige greier gutter!
    Om du ikke dævver av alkoholforgiftning, så regner jeg med at du har sett Hangover, og husker hvordan det gikk der.

    Gleder meg til å se bilder av tigeren på suita deres ;-)

    Kos deg!

    ReplyDelete
  2. For ikke å snakke om lausongen, André!! :-D

    Kongestory Are, eneste er at jeg er faan meg ikke sjokkert i det hele tatt!! Og det at du ville tjuvstarte traktoren og lånte den sykkeln, er helt sjef :D

    Men hvorfor sovne på sofaen til noen karer? Fins det ikke kvins borti der?? :p

    Keep us updated!!

    ReplyDelete