Sunday, July 4, 2010

RR-Nesodden Triathlon

For en fantastisk greie!
En konkurranse som er 10 minutter sykling og 25 minutter med båt fra døra. På fergekaja møtte jeg et par andre karer, som jeg prata piss og drakk kaffe med frem til start. Lenge siden jeg hadde hatt på meg våtdrakt, og tri-toppen hadde jeg seff glemt i Enebakk, så det ble bariss-svømming, og litt mer knot i T1. Forholdene ved start var greie. Endel vind og dermed litt bølger, men ikke verre enn tidligere opplevd. Det som derimot var verre var at brillene dugga før vi hadde starta. Også favortittbrillene da.... På start var det ca 60 stk. 10 damer og resten karer. Idag skulle jeg ihvertfall ikke få tjei-deng!
Stilte meg på andre rekke i starten, men med start i vannet, så drifta jeg plutselig bakover. Starten gikk og etter 10 sek skjønte jeg at jeg ikke kom til å se en pøkk pga. dugg. Svømte meg raskt oppover, og la meg rundt 15 plass. Kort fortalt, så var svømminga helt jævli. Fant aldri noen rytme. Mest pga at jeg aldri fikk noe godt draft, og brukte altfor mye krefter på å finne veien og svømme sikk-sakk. Kom opp på svømminga på rundt 22 min, noe jeg er fornøyd med. Men jeg kunne ikke svømt mye lengre uten å gått på en smell...
I T1 var jeg raskt av med drakta, men knota noe jævli med trøya jeg måtte ta på våt kropp. Droppa sokkene i forsøk på å ta inn det tapte.
Starta syklinga med å hente to mann. La meg bak nr.3 som holdt greit tempo, og la en plan om at jeg skulle gruse på etter vending. Ettersom jeg kjørte uten computer, så ble alt litt på feelingen, og jeg tok bare utgangspunkt i at jeg ville bruke ca. 1,05 på de 40 kilometerne. Planen gikk til helvete da fyren foran stoppa opp for å slippe meg forbi, så da måtte jeg bare tråkke til ca. 5 km tidligere. Syklinga var tung, men jeg sykla (til meg og være) jævli bra. Tror jeg kom inn til T2 på ca 8 plass.
T2 gikk FORT, noe jeg er meget fornøyd med! Ut på løpinga brukte jeg første runden på å kjenne på kroppen, før jeg grusa på. Brukte rett under 38 (!!Må sjekke hvor lang den runden egenltig var!!) på 10 km løp. Utrolig morro å høre fra norges beste triathleter, som var tilskuere og support, at man løper klart raskest av alle.
Tror jeg kom inn ca 2 min bak nr.3. Fjerdeplassen er sur, men idag er jeg grisefornøyd!!!!

Formen er tilstede, men ejg har også noen spørsmål, når det kommer til sykkelbruk osv på Norseman. Vi får se!

Uansett så er jeg meget fornøyd med ca. 2:12 på 1500m+40km+10, og mener at jeg virkelig har fortjent denne helvetes overprisa flyplassølen!!!!!!!!

6 comments:

  1. Det regner i Bergen...
    Det regner noe så jævli i Bergen!
    På nyhetene snakker de om tropevarme i resten av landet, men i Bergen regner det. Helvete ass!

    ReplyDelete
  2. Til å bli sliten av denne lesingen. Jøss som du løper da gutt, heldigvis ble det øl etterpå.

    Good job tynnkis!

    ReplyDelete
  3. sykkelbruk på norseman er jo et godt spørsmål; på en side er jo komfort en stor faktor, på den andre er jo luftmotstand en kjempefaktor å!
    Gratulerer me kjemperesultat, er meget imponert! Digger at du sykler uten computer, er beste måten å gjøre det på!
    Som restitusjon så kan jeg absolutt anbefale tre dager på båt på great barrier reef, skal prøve det ut de neste par dagene og gi tilbakemelding på åssen det går!

    PS: jeg sender fatters i din retning da han kommer hjem for å få pakka ut og tilpasset sykkel ;)

    ReplyDelete
  4. Sykling uten computer er tydeligvis in for tida... Er ikke bare VM i fotball men også VM i å ødelegge sykkelcomputern. Morro å sykle uten men fy satan så lett det er å fræse på altfor tidlig og gå på en aldri så liten Brink...men i mål kommer man jo :-D

    Bra uke og kanon løp André! Så tendensen opp Tussheim ;D

    ReplyDelete
  5. Hvordan sykkel er det han har kjøpt seg Yngve?
    Regner med at du har lurt på han noe kvalitet...dvs, IKKE Giant ;-)

    ReplyDelete
  6. Seff har jeg lurt på'n en Giant! Så nå må jeg begynne å virkelig shoppe etter ny sykkel... men for øyeblikket har jeg en knakandes terrengsykkel og skal kose meg stort me den i et par uker framover!

    ReplyDelete