Sunday, February 28, 2010

Finfin søndag

Etter to timer med noe så uvanlig treningsform som squash på lørdag, var det med en støl høyrearm jeg stilte til start på dagens treningsøkt. Bjørn og jeg hadde bestemt oss for å starte før de fleste på søndagsmorgenen, og la i vei fra Solemskogen litt etter 0900.
Den første vi møter er løypebasen, og dermed har vi jomfruspor de første 5 kilometerne.

Fra "rykk-krysset" opp til Lilloseter og videre til Sinober måtte vi lage våre egne spor, men fra Sinober, over til Movatn og videre mot Tømte var løypene nydelige igjen. Gikk innom Gørjabu (tror jeg kanksje det het), istedenfor å ta min suicidal runde i scooterkjørt tettskog for å komme til Kikut.

Etter bollestopp på Kikut, var det strake veien over vannene, pluss en nydelig løype som fulgte sykkelstien under høyspenten opp mot Ullevålseter (noen som vet hva ejg mener??) Derfra og inn var det bare å hamre på nedover Maridalen. Begynte og bli småfarlig på slutten, med barnefamilier, pulker, bikkjer og allskens idioter som breia seg i de bratte nedkjøringene, men det gikk greit.

Bjørn anntok turen til å bli ca 5,5 mil. Jeg nøyer meg med å fastlå at vi gikk fodt over 4 timer på ski.
Bjørn hadde det mest spektakulære fallet, jeg hadde ett mer....

Og for å løse opp kroppen litt etter skituren, så hadde jeg en 40 minutters løpetur med Hemmelig Venn.
Bra treningsdag med andre ord!

2 comments:

  1. Hva er det med alle jeg går på ski med at de tryner på ski....

    ReplyDelete
  2. Is i rubben!
    Men fy faan så gode vi er når vi holder oss på beina...

    ReplyDelete