Sunday, February 21, 2010

Skøytepakke til salgs

Status etter Lyngens første tur med skøyteutstyr, sammen med Are, blei ikke slik forutsetningene ville ha det til. Utgangspunktet var fantastiske forhold etter et voldsomt snøfall, -9 og delvis sol/lettskyet. Det som ødela hele dette utgangspunktet var en ELENDIG 3mil av Northug og resten av Norge, kaffe og en mengde cognac til seint på kveld lørdag. Når de som prepper løypenettet i marka i tillegg skal finne på å være idioter og lage to spor smalere enn skuldrene mine, så blir ikke området spesielt godt for skøyting. Alt dette sammen med fantastisk dårlig glid og en stadig økende grad av fyllesyke, kombinert med 2 tidligere uker på sofaen med hjernerystelse og kraftig forkjølelse, gjorde min opplevelse fra Solemskogen og inn til Lilloseter helt brutal og jævlig!!

Dette var min første tur på skøyteutstyr....takke meg til gode gamle Brå-metoden, klassisk stil er helt klart min favoritt fra nå av!

9 comments:

  1. Kan bare gå én vei nå, oppover :D

    Bollen var god!!

    ReplyDelete
  2. Er det ikke mer enn 20 cm mellom spora der nå?
    Det får'n si!
    Håper jeg slipper unna den to-ukern på sofa'n, men frykter at det blir noen dager. Denne halsen/øra/feberen vil liksom ikke helt slippe taket. 4 paracet på to dager nå. Det er mer enn hele 2009 tror jeg...

    Vi kan bytte....
    Rubbeskia mine, mot skøyteskia dine...

    ReplyDelete
  3. Bollen var dagens, eller helgas, STORE høydepunkt!!!

    Skaff meg en rå rulle så kan vi bytte :-D

    ReplyDelete
  4. Du kan FÅ rulla mi!
    Den er langt ifra rå, men den duger og den er så enkel at du må presse frem all psyke du har i de 20 cm brede skuldrene for å klare øktene ;-)

    ReplyDelete
  5. Dere to trenger faan meg litt skikkelig O2-pes.
    Espen er unnskyldt pga de siste to ukene. Men du Are, du har ingen unnskyldning. Og ikke kom med fyllesjuk-finta, fordi dere vet at den ikke funker på meg ;-)

    ReplyDelete