Thursday, February 4, 2010

Pre Race Report, Geelong 70,3

Så, her er planen:

prøver å ta det rolig på svømminga, har liggi på 40minutter uten våtdrakt under trening så tipper jeg skal ut av vannet på ca 36 min, og ut av T1 på 40.

Syklinga starter me en lite fin bakke rett ut av transition så ikke mye tid til å bli komfortabel på sykkelen de første par minuttene der. Mye av sykkeletappen består av dårlig vei og små opp- og nedoverbakker. Håper å klare å snitte på rundt 33 km/t på syklinga, blir en interessant jomfrutur på "fartsmonsteret"!

Løpinga må jeg se an litt da jeg kommer sålangt, men håper å legge meg på 4:30 per km etter at jeg kommer meg igang skikkelig.

Hele regnestykket ser da omtrent slik ut!

svøm: 36 min
T1: 4 min
sykkel: 2t 45 min
T2: 5 min
løp: 1 t 35 min

totalt 5 t 5 min.

Hvis denne planen holder blir jeg veldig fornøyd! I mine øyne står og faller hele greia på sykkeletappen. Hvis sykkelen er komfortabel nok til å holde ut i nesten 3 timer så går detta som bare rakkern! hvis ikke så går det åt skogen, men i mål skal jeg lell!

2 comments:

  1. 1. Er det ei grom jenterumpe foran deg, IKKE legg deg etter! 2. spis og drikk godt! (av erfaring....)

    Lykke til!

    André har funnet seg ny idrett: Boule og nordic walking! Grunnet pensjonisthæler...makan!

    ReplyDelete
  2. Neineinei...det er jo grunnet Toppidrettssjuke!!!!!

    1. Den "følge-en-god-rumpe"-feilen er ikke så lett å unngå. Så skulle du være uheldig å havne bak en sån en, så ville jeg anbefale å stoppe for å sjekke trykket i dekka eller noe, bare for å få litt avstand. Ihvertfall ikke vent til 6 mil med å innse at det går for fort...

    2. Dette har du nok rutine til å fikse bra, men mitt tips (relatert til Maxim) er følgende;
    -Drikk godt med vann før svømminga. Du svetter MYE i våtdrakt. Jeg er ikke så nøye på det, og foretrekker å pisse like før jeg kommer i land, isteden for å bruke tid på det på syklinga.
    - En halv gel i T1 og godt med sportsdrikk og start å en bar. Pga. bakken i starten, (og dine sedvanlige problemer med fast føde med puls over 40%), så kan du vente til flata begynner.
    - 1/3 gel hver halvtime.
    - To barer bør holde i massevis på 9 mil.
    - Halv gel i T2 og godt med drikke.
    - Seff salt-tabs hvis det er grisevarmt, som det gjerne er der nede. Men trenger ikke å proppe i deg de før på slutten av syklinga.

    Og ha kontroll på væskeinntaket er vanskelig. Jeg brenner meg ofte på det, og må stoppe for å pisse unødvendig mye. Men bedre å stoppe et par ganger, enn å dra en Brink.

    LYKKE TIL!

    PS: Jeg forventer sub-5 timer ;-)

    ReplyDelete